X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Gurrumul zaśpiewał w Trójce

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2011 15:49
Z najsłynniejszym aborygeńskim wokalistą Gurrumulem w nagraniowym studiu Trójki spotkał się Piotr Metz.
Audio
Gurrumul
Gurrumul

Gurrumul znany z tego, iż jak dotąd nigdy nie udzielił żadnego wywiadu w trakcie spotkania przy Myśliwieckiej ograniczył się do akustycznego wykonania kilku swoich piosenek. O twórczości Gurrumula w audycji "Do południa" opowiedział za to towarzyszący mu w studiu członek jego zespołu Michael Hohnen, nazywany "oczami i uszami" niewidomego muzyka.

- Tak długo jak Gurrumul może się wyrażać za pomocą muzyki, nie ma dla niego znaczenia czy gra w studiu, czy dla publiczności – mówił Hohnen w rozmowie z Piotrem Metzem. Opiekun artysty podkreślał trwałą wartość dokonań Gurrumula - Trzy lata temu Gurrumul konkurował w Australii ze znanym zespołem electropopowym. Wtedy nagrodę za "płytę roku" zdobył tamten zespół, ale dziś już nikt ich nie słucha. Kiedy pracuję z Gurrumulem staram się myśleć o długoterminowym efekcie.

Więcej na temat wizyty wybitnego śpiewaka w Trójce znajdziesz w dźwięku "Gurrumul w Trójce cz.1". Kolejnych części wywiadu będzie można posłuchać w środę i czwartek w audycji "Do południa".

Z kolei już 4 października aborygeński muzyk wystąpi w warszawskim klubie Palladium.

Gurrumul, bo swoim drugim imieniem najczęściej się posługuje, jest Aborygenem, pochodzi z klanu Gumatj. Jego twórczość jest ściśle związana z historią i tradycyjnymi opowieściami klanu. Tworzy w swoim rodzimym języku Yolngu. To pierwszy rdzenny mieszkaniec Australii, któremu udało się zrobić międzynarodową karierę. Gurrumul śpiewa o miłości, o tęsknocie i o ciężkim losie Aborygenów, a jego niezwykły głos zapada w pamięć każdemu, kto tylko go usłyszy. Jego wielkimi fanami są Bjork i Elton John, a Sting zaprosił go do wspólnego wykonania "Every Breath You Take".

W swoim kraju artysta zdobył wiele nagród, w tym nagrody australijskiego przemysłu fonograficznego ARIA w kategoriach "Najlepszy album muzyki świata" i "Najlepsza płyta niezależna". Jego przewodnikiem po świecie mediów jest przyjaciel i producent płyty Michael Hohnen, który pytany o to, czym są piosenki Gurrumula, odpowiada, że jest w nich tyle emocji i obrazów, że czyni to je właściwie niemożliwymi do przetłumaczenia wprost. To właśnie Hohnen sprawił, że Gurrumul nie śpiewa utworów nawiązujących do reggae i ska, co robi większość starających się zdobyć popularność poza własnym środowiskiem Aborygenów, a skierował jego zainteresowania w stronę muzyki gospel i akustycznego folku.