X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Zaczęło się od fortepianu

Ostatnia aktualizacja: 13.01.2012 18:09
O swojej drodze do muzyki średniowiecza opowiada Agnieszka Budzińska-Bennet, nominowana do nagrody Paszporty "Polityki".
Audio

- To osoba nietuzinkowa – mówi Dorota Szwarcman. -  Śpiewa, gra na harfie średniowiecznej i jest muzykologiem. W jej przypadku to konieczne, ponieważ muzyka średniowieczna jest niedookreślona, potrzebne są więc badania źródeł.

-Zaczęłam swoją edukację od fortepianu, ale zawsze interesował mnie śpiew. Ale nie opera, tylko muzyka barokowa. To były jeszcze nastoletnie zachwyty nad Emmą Kirkby – mówi Agnieszka Budzińska-Bennet. – Stopniowo doszłam do muzyki średniowiecza, która wymaga całkowitego poświęcenia: konieczne są studia filologiczne nad tekstem utworu, trzeba poznać rozmaitość dawnych notacji, poznać dawne języki jak choćby prowansalski...

W audycji Beaty Stylińskiej Agnieszka Budzińska-Bennet opowiadała o swoich studiach, mistrzach i nauczycielach oraz swojej działalności artystycznej.

***

Agnieszka Budzińska-Bennet – po raz pierwszy do Paszportów "Polityki" nominowana jest artystka specjalizująca się w wykonywaniu muzyki dawnej – śpiewaczka i muzykolog, założycielka wokalnego zespołu żeńskiego Ensamble Peregrina.

Za szczególnie cenne nominujący uznali jej najnowsze płyty: jedna poświęcona jest śpiewom klarysek ze Starego Sącza, druga – Crux – paryskiej muzyce wielkanocnej XIII wieku. Najnowsza płyta  - Filia praeclara –  zawiera średniowieczną muzykę związaną z postacią Św. Wojciecha.

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Aleksandra Kuls: Trzeba iść z duchem czasu

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2012 11:00
Skrzypaczka zwróciła na siebie uwagę znakomitymi występami podczas ubiegłorocznego Konkursu Wieniawskiego. Otrzymała tam nagrodę Wandy Wiłkomirskiej za wykonanie utworu Karola Szymanowskiego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Miłość, śmierć, muzyka

Ostatnia aktualizacja: 09.01.2012 11:43
O książce Orhana Pamuka, filmie Agnieszki Holland i nominacjach do Paszprtów "Polityki".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czarna księga Orhana Pamuka

Ostatnia aktualizacja: 10.01.2012 14:00
- Są ludzie w Turcji, którzy zarzucają Pamukowi, że zbyt dużo czerpie z obcych wzorców. A on sytuuje siebie dokładnie pośrodku. Jest orientalny i europejski w bardzo wyważonych proporcjach - mówi tłumaczka Anna Akbike-Sulimowicz.
rozwiń zwiń