X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Baletowy hołd dla Fryderyka Chopina

Ostatnia aktualizacja: 15.11.2018 09:25
W audycji wysłuchaliśmy relacji z prób do spektaklu "Nasz Chopin" w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie.
Audio
  • Relacja z prób do spektaklu "Nasz Chopin" w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie (Rozmowy po zmroku/Dwójka)
Plakat spektaklu Nasz Chopin
Plakat spektaklu "Nasz Chopin"Foto: materiały prasowe

"Gdyby potężny samowładny monarcha z północy [car moskiewski] wiedział, jak niebezpieczny wróg grozi mu w dziełach Chopina, w prostych melodiach jego mazurków, zabroniłby tej muzyki. Dzieła Chopina to armaty ukryte w kwiatach" – pisał w 1836 roku Robert Schumann w Neue Zeitschrift für Musik. Kiedy na początku listopada 1830 roku dwudziestoletni Chopin wyjeżdżał z Warszawy, wręczywszy pierścień swojej ukochanej Konstancji żegnał za rogatkami wolskimi kolegów z konserwatorium muzycznego, nie miał pojęcia, że rozstaje się z Polską na zawsze. Wiadomość o powstaniu dotarła do niego już w Wiedniu. Tęsknota i strach o to, co dzieje się z rodziną wstrzymały jego pęd twórczy na długie miesiące. Jednak w kilka lat później echo jego geniuszu zaczęło krążyć po świecie. 

Notre Chopin – to hołd złożony polskiej niepodległości przez dwóch uznanych choreografów: naszego Krzysztofa Pastora i Brytyjczyka Liama Scarletta. Któż inny, jeśli nie Chopin, największy z wielkich, mógłby stać się muzycznym bohaterem tego wspaniałego artystycznego wydarzenia?

Prapremiera wieczoru baletowego: 17.11.2018

***

Tytuł audycji: Rozmowy po zmroku (cykl "Przed premierą")

Przygotowała: Monika Zając

Data emisji: 14.11.2018

Godzina emisji: 22.00

materiały prasowe/bch/mko/pg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Darkness". Mrok i cierpienie w balecie

Ostatnia aktualizacja: 13.06.2017 21:00
W "Spotkaniach po zmroku" przyjrzeliśmy się przygotowaniom do premiery przedstawienia baletowego, które odbędzie się 14 czerwca w Teatrze Wielkim Operze Narodowej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

John Neumeier: "Dama kameliowa" to coś więcej niż typowa XIX-wieczna historyjka

Ostatnia aktualizacja: 19.04.2018 14:49
- Myślę, że najważniejsze aspekty tej historii są uniwersalne, współczesne. Gdyby tak nie było, to nie zainteresowałbym się nią, ponieważ uważam, że balet, czy też szerzej – sztuka, musi mieć odniesienie do współczesności, by coś znaczyć - mówił w Dwójce John Neumeier, choreograf spektaklu baletowego "Dama kameliowa" w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej.
rozwiń zwiń