X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Można śmiać się z dramatów Becketta?

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2016 13:46
- Adolf Rudnicki, wspominając pierwsze w Polsce wystawienie "Czekając na Godota", mówił, że publiczność siedziała w straszliwym skupieniu i powadze. Tymczasem on zaśmiewał się do rozpuku – opowiadał Janusz Majcherek.
Audio
  • Wokół twórczości Samuela Becketta (Strefa literatury/Dwójka)
Tadeusz Fijewski (Gogo) i Józef Kondrat (Didi). Polska premiera Czekając na Godota, reż. Jerzy Kreczmar, Teatr Współczesny w Warszawie, styczeń 1957
Tadeusz Fijewski (Gogo) i Józef Kondrat (Didi). Polska premiera "Czekając na Godota", reż. Jerzy Kreczmar, Teatr Współczesny w Warszawie, styczeń 1957 Foto: PAP/Wacław Komierowski

Zobacz także
andrzej seweryn  --1-ok_.jpg
Andrzej Seweryn: poraża mnie prostota Becketta

Gość Dwójki przywoływał również swoje, podobne doświadczenie, z odbiorem Becketowskiego świata. - Krótko po śmierci Becketta w Narodowym Teatrze w Londynie, podczas wieczoru - hommage dla twórcy, ze zdumieniem patrzyłem na reakcję angielskiej publiczności, która właściwie się zarykiwała ze śmiechu – wspominał Janusz Majcherek.

Dlaczego u Polsce (ale i we Francji, w której odbywały się premiery światowe dramatów Irlandczyka) publiczność inaczej reagowała? Jak mówił Antoni Libera, może to być związane zarówno z "kwestią wrażliwości narodowej", jak i z kontekstem społeczno-historycznym. Wpływ na recepcję opowieści o nieobecnym Godocie mógł mieć polski Październik.

***

Tytuł audycji: Strefa literatury

Przygotowały: Iwona Malinowska i Anna Lisiecka

Goście: Antoni Libera (znawca twórczości Becketta, autor kilku książek o nim, tłumacz i reżyser jego sztuk, w tym najnowszej premiery w warszawskim Teatrze Polskim), Janusz Majcherek (krytyk teatralny - dramaturg Teatru Polskiego) oraz Marek Kędzierski (autor monografii Becketta, tłumacz i eseista)

Data emisji: 17.04.2016

Godzina emisji: 21.30

jp/bch


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Antoni Libera o spełnieniu na trzech polach

Ostatnia aktualizacja: 08.03.2016 14:00
Tłumaczenia, teatr i tworzenie literatury - te trzy dziedziny Antoni Libera wymienia dokonując wstępnego bilansu swojej twórczości. - Jeszcze chciałbym coś napisać - dodaje podczas wizyty w Jedynce.
rozwiń zwiń