X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Self-publishing to nowa grafomania?

Ostatnia aktualizacja: 25.06.2015 20:00
– Z punktu widzenia czytelnika self-publishing wcale nie jest zjawiskiem korzystnym – mówił Łukasz Gołębiewski, pisarz, wydawca i analityk rynku książki.
Audio
  • Self-publishing. Rozmowa o autorach, którzy sami wydają swoje książki (O wszystkim z kulturą/Dwójka)
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: Eelke/flickr/CC

Gdy nastała epoka Internetu, wydawało się, że wielu z różnych przyczyn niepublikowanych przez wydawnictwa autorów znajdzie spełnienie w sieci. Tymczasem większość piszących wciąż uważa książkę papierową za sposób dotarcia do czytelników.

Choć w sensie prawnym każdy może być wydawcą, Łukasz Gołębiewski ocenił, że samodzielne wydawanie własnych utworów odbywa się ze szkodą dla publiczności, a nawet dla wizerunku książki. Agnieszka Sokołowska z serwisu Rozpisani.pl zwracała jednak uwagę, że profesjonalne wydawnictwa odrzucają teksty nie tylko z powodu, że są dziełem grafomanów.

Goście Dwójki zauważyli też, że, choć druk książki jest dziś łatwy i tani, to tylko część skomplikowanego procesu, z którym muszą zderzyć się autorzy korzystający z różnych wersji self-publishingu.

***

Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą

Prowadzi: Katarzyna Hagmajer-Kwiatek

Goście: Łukasz Gołębiewski (pisarz, wydawca, analityk rynku książki), Agnieszka Sokołowska (serwis Rozpisani.pl), Kamila Kanafa (Agencja Literacka Macadamia)

Data emisji: 25.06.2015

Godzina emisji: 18.00

mc/pg

Komentarze1
aby dodać komentarz
CZYTACZBOOK2015-08-17 22:47 Zgłoś
Z zainteresowaniem wysłuchałam audycji. I powiem jedno. Pan Łukasz zachowuje się jak rozbitek, który dopłynął do wyspy "Wydałem" i chce spychać innych, którzy tam płynął. SelfPublishing = grafomania? Nie przesadza pan odrobinę? Oczywiście, jest sporo złych książek, ale są też prawdziwe perełki. Nie wiem, z jakiej racji nie wydają przez wydawnictwa. Czytał pan Sowę ( który się wypowiada w radio ), Popik, Różalskiego, Biedrzyckiego czy Adamskiego? Nie sądzę. A warto, bo są to naprawdę ciekawe pozycje. Autorzy walczą i próbują. I po polsku staramy się ich kopać od razu po nerach! Panie Łukaszu - dobra rada, niech pan posłucha Aleksandra Sowy, zanim zacznie się pan wypowiadać na te tematy

Czytaj także

Pisarz jako towar najlepszy

Ostatnia aktualizacja: 21.10.2014 10:00
Czy współcześnie sprzedaje się raczej książki, czy – ich autorów? W Dwójce rozmawialiśmy o tym, jak ważną częścią pracy pisarza stała się dziś praca nad wizerunkiem.
rozwiń zwiń