X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Teatr jako publicystyka. Król Staś i Paweł Demirski

Ostatnia aktualizacja: 16.01.2015 20:00
- W mediach mamy tematy zastępcze, a aktualne problemy stały się domeną teatru, który, w przeciwieństwie do kina, może szybko reagować - uważa młody dramaturg.
Audio
  • Teatr jako publicystyka. Król Staś i Paweł Demirski ( 250 lat teatru publicznego w Polsce/Dwójka)
Paweł Azja Demirski - dramaturg, członek Krytyki Politycznej. Uważa, że obecnie teatr, tak jak sztuki wizualne w latach 90., najszybciej reaguje na otaczającą nas rzeczywistość
Paweł "Azja" Demirski - dramaturg, członek "Krytyki Politycznej". Uważa, że obecnie teatr, tak jak sztuki wizualne w latach 90., najszybciej reaguje na otaczającą nas rzeczywistośćFoto: PAP/Newseek/Marcin Kaliński

- Gdybym był filmowcem, szukałbym tematów właśnie w teatrze. W polskich kinach przepracowuje się dopiero problem relacji polsko-żydowskich, który budził największe emocje jakieś 10 lat temu - zwrócił uwagę Paweł Demirski. Często powracający zarzut o "publicystykę zamiast sztuki" gość Macieja Nowaka odrzucił jako nietrafiony. - Przecież Stanisławowi Augustowi Poniatowskiemu, założycielowi polskiego teatru publicznego, chodziło właśnie o kształtowanie światopoglądu i tożsamości obywateli - przypomniał w Dwójce.

A jak rozpoznać istotne dla ogółu tematy? - Z Moniką Strzępką odkryliśmy, że to, co budzi największe emocje w naszej domowej kuchni, okazuje się zwykle ważkim problemem także dla społeczeństwa, do którego należymy - odpowiedział Demirski. Poza aktualnością dramaturg wskazał na poważny ton jako na unikatową wartość współczesnego teatru publicznego. - Nasz świat jest przesycony ironią. Na scenie posługujemy się nią oczywiście jako środkiem wyrazu, ale nie jako postawą wobec rzeczywistości - uzasadnił.

Czy rozwój prywatnych teatrów zagraża polskiej tradycji scenicznej? Dlaczego w Polsce marnuje się talenty aktorskie? I czy grozi nam kryzys, którego doświadcza teraz Wielka Brytania?

***

Tytuł audycji: 250 lat teatru publicznego w Polsce
Prowadzenie:
Maciej Nowak
Gość: Paweł Demirski (dramaturg)
Data emisji:
16.01.2015
Godzina emisji:
15.00

mm/mc

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Mamy kryzys wiary w teatr. Czas na rewolucję?

Ostatnia aktualizacja: 10.10.2014 15:30
W 1985 roku pisarka teatralna, eseistka, myślicielka i reżyserka Małgorzata Dziewulska wydała głośną książkę "Teatr zdradzonego przymierza". - Dziś to przymierze może być skrajne różnie rozumiane przez ludzi związanych z teatrem polskim - mówiła autorka. - Niemniej jednak jest hasłem nośnym, choć trudnym do zdefiniowania.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Teatr publiczny w Polsce. Czas odnaleźć globalny kontekst?

Ostatnia aktualizacja: 14.11.2014 13:29
- Mamy za sobą okres zajmowania się tematami tożsamościowymi. Czas na nową perspektywę - mówił w Dwójce Paweł Wodziński, dyrektor Teatru Polskiego w Bydgoszczy.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czy polski teatr powie jeszcze coś ważnego?

Ostatnia aktualizacja: 12.12.2014 16:30
– Bardzo często teatr publiczny przestaje realizować misję, a czasem tylko udaje, że porusza ważne kwestie społeczne – mówił recenzent teatralny Witold Mrozek.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak robić teatr, będąc na smyczy hegemona?

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2015 18:30
- Zmiana roli teatru polega na tym, że on w demokratycznym społeczeństwie pełni ważną funkcję laboratoryjną - mówił w Dwójce prof. Andrzej Leder, filozof kultury.
rozwiń zwiń