X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"The Exterminating Angel". Danse macabre oczami Marcina Gmysa

Ostatnia aktualizacja: 25.01.2018 13:00
"The Exterminating Angel" jak wszystkie opery Thomasa Adesa ma charakter klaustrofobiczny. Twórca lubi gromadzić swoich bohaterów na niewielkim wycinku powierzchni – powiedział Marcin Gmys.
Audio
  • Marcin Gmys poleca stałą wystawę malarstwa Giovanniego Segantiniego (Poranek Dwójki)
  • Marcin Gmys poleca najnowszą operę Thomasa Ades'a "The Exterminating Angel" (Rekomendacje/Poranek Dwójki)
  • Marcin Gmys poleca książkę "Litwin wśród spadkobierców Króla-Ducha. Twórczość Ćiurlionisa wobec Młodej Polski" Radosława Okulicz-Kozaryna
  • Marcin Gmys poleca nagranie baletów Feliksa Nowowiejskiego (Poranek Dwójki)
  • Marcin Gmys poleca Kuźnicę na Mierzei Helskiej (Poranek Dwójki)
Marcin Gmys
Marcin GmysFoto: TVP/PAP/Jan Bogacz

Bieńczyk 1200.jpg
Marek Bieńczyk: blues to jest wszystko

Goszczący w Dwójce muzykolog i dyrektor Polskiego Radia Chopin poleca najnowszą operę Thomasa Ades'a, która miała swoje prawykonanie w Salzburgu, a niedawno można ją było podziwiać w streamingach z Meropolitan Opera.

- Akcja spektaklu rozgrywa się w jednym pokoju w czasie eleganckiego przyjęcia, z którego, z niewiadomych przyczyn, nikt nie może wyjść. Cała sytuacja trwa długimi tygodniami, w trakcie dochodzi do śmierci jednego z bohaterów. To istne danse macabre – dodał Marcin Gmys, który podkreślił również, że uwagę przykuwa oprawa muzyczna opery.

- Thomas Ades wprowadza tu po raz pierwszy muzykę elektroniczną, w tym fale Martenota - dodał Marcin Gmys.

W nagraniu audycji dowiemy się również, co wspólnego ma  "The Exterminating Angel" Ades’a z "Czarną maską" Krzysztofa Pendereckiego, a także posłuchamy innych rekomendacji muzykologa, takich jak malarstwo Giovanniego Segantiniego oraz książka Radosława Okulicz-Kozaryna "Litwin wśród spadkobierców Króla-Ducha. Twórczość Ćiurlionisa wobec Młodej Polski".

***

Gość: Marcin Gmys (muzykolog, dyrektor Polskiego Radia Chopin)

Data emisji: 22-26.01.2018

Godzina emisji: 8.00

Materiał został wyemitowany w audycji "Poranek Dwójki".

mz/mko

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Anna Radziejewska o ruinach w miejscowości Ujazd

Ostatnia aktualizacja: 19.01.2018 10:00
- Nie spodziewałam się, że tego typu budowla jest w Polsce. W momencie, kiedy został wybudowany Zamek Krzyżtopór był największym zespołem pałacowym w Europie, dopóki nie powstał Wersal - znakomita śpiewaczka dzieliła się w Dwójce swoimi fascynacjami.
rozwiń zwiń