X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Cnota zagrożona na płótnie Hendrika Goltziusa

Ostatnia aktualizacja: 13.11.2017 14:00
W programie "Jest taki obraz" dr Grażyna Bastek opowiadała o dziele niderlandzkiego mistrza pod tytułem "Sine Cerere et Baccho friget Venus".
Audio
  • Cnota zagrożona na płótnie Hendrika Goltziusa (Jest taki obraz/Dwójka)
Fragment obrazu Sine Cerere et Libero friget Venus Hendrika Goltziusa
Fragment obrazu "Sine Cerere et Libero friget Venus" Hendrika GoltziusaFoto: wikimedia/domena publiczna

Hendrik Goltzius, wybitny rytownik i malarz, wykonał wiele wersji tematu zaczerpnietego z komedii Publiusza Terencjusza "Eunuch", w której autor przywołał rzymskie porzekadło: "Sine Cerere et Baccho friget Venus" ("Bez Ceres i Bachusa Wenus by wyziębła"), czyli - bez jadła i wina miłość stygnie. Jednak temat obrazu jest dwuznaczny. Erazm z Rotterdamu i Marcin Luter, cytując rzymskie powiedzenie, wzywali do cnoty umiaru i powściągliwości. Wygląda więc na to, że Goltzius wcale nie chwali rozkoszy ciała, lecz wręcz przeciwnie, ukazuje metaforycznie zagrożenie dla cnoty. Ale czy na pewno?

***

Tytuł audycji: Jest taki obraz

Prowadzi: Michał Montowski

Gość: dr Grażyna Bastek (historyk sztuki)

Data emisji: 12.11.2017

Godzina emisji: 11.00

mz/bch/mc

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Vertumnus". Rzymskie bóstwo na płótnie mistrza

Ostatnia aktualizacja: 27.08.2017 16:00
W audycji rozmawialiśmy o dziele Giuseppe Arcimboldiego - włoskiego malarza, który tworzył na dworach w Wiedniu i Pradze oraz w Mediolanie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Deser". Smakowite płótno Willema Claesza Hedy

Ostatnia aktualizacja: 01.09.2017 11:00
W audycji z dr Grażyną Bastek rozmawialiśmy o dziele holenderskiego malarza znanego przede wszystkim jako twórca martwych natur. 
rozwiń zwiń