Wybrano najlepszą interpretację koncertu Griega

Ostatnia aktualizacja: 02.10.2016 10:00
Sędziowie "Płytowego Trybunału Dwójki" w pierwszej audycji po wakacjach oceniali wykonanie koncertu fortepianowego a-moll op. 16 Edwarda Griega.
Audio
  • Jurorzy oceniają różne wykonania utworu Edwarda Griega (Płytowy Trybunał Dwójki/Dwójka)
Andrzej Sułek, Karol Radziwonowicz iJacekHawryluk podczas obrad Płytowego Trybunału Dwójki
Andrzej Sułek, Karol Radziwonowicz iJacekHawryluk podczas obrad Płytowego Trybunału DwójkiFoto: Grzegorz Śledź/PR2

Jurorzy - Wojciech Michniewski, Andrzej Sułek i Karol Radziwonowicz - wyróżnili interpretację: 

Arthur Rubinstein – fortepian, The Philadelphia Orchestra, dyr. Eugene Ormandy (1942, RCA The Rubinstein Collection/BMG 1999)

O palmę pierwszeństwa rywalizowały następujące wykonania:

Radu Lupu – fortepian, London Symphony Orchestra, dyr. André Previn (Londyn 1973, LP Decca 1973/CD Decca 1987)

Krystian Zimerman – fortepian, Berliner Philharmoniker, dyr. Herbert von Karajan (DG 1982)

Leif Ove Andsnes – fortepian, Berliner Philharmoniker, Mariss Jansons (EMI 2003)

Nikolai Lugansky – fortepian, Deutsches Symphonie-Orchester Berlin, dyr. Kent Nagano (Ambroisie/Naïve 2013)

Alice Sara Ott – fortepian, Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks, dyr. Esa-Peka Salonen (DG 2016)

***

A plan słuchania był następujący:

I runda

(I część) Allegro molto moderato (takty 1-73, do D, Animato)

 
II runda

(I część) Kadencja


III runda

Adagio (do taktu 37, Tranquillo)


Finał

Allegro moderato molto e marcato (część środkowa Poco piu tranquillo) (takty 1-229, do Tempo I, animato)

***

Tytuł audycji: Kto słucha, nie błądzi, czyli Płytowy Trybunał Dwójki

Prowadzi: Jacek Hawryluk

Goście: Wojciech Michniewski, Andrzej Sułek, Karol Radziwonowicz

Data emisji: 1.10.2016

Godzina emisji: 17.00

mz


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Najlepszy w Wariacjach Goldbergowskich? Nie tylko Glenn Gould

Ostatnia aktualizacja: 20.03.2016 13:00
W werdykcie sędziów "Płytowego Trybunału Dwójki" dotyczącym arcydzieła Bacha pojawiły się aż dwa nazwiska.
rozwiń zwiń