Gimeno: Mendelssohn maluje w "Szkockiej" dźwiękiem

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2017 11:40
- Często słyszymy tę symfonię na instrumentach współczesnych, ale tak naprawdę dopiero wykonana przy wykorzystaniu instrumentów historycznych zyskuje nową głębię – podkreślił dyrgent Gustavo Gimeno, opowiadając o III Symfonii a-moll "Szkockiej" Mendelssohna.
Audio
  • Rozmowa z dyrygentem Gustavem Gimeno oraz Szymonem Nehringiem (Letni Festiwal Muzyczny/Dwójka)
Gustavo Gimeno
Gustavo GimenoFoto: MarcoBorggreve

- W tej symfonii od samego początku słychać niezwykłą atmosferę. To wyjątkowy zabieg ze strony kompozytora, bo Mendelssohn prowadzi narrację dźwiękiem, maluje nim. Tworzy specyficzny nastrój melancholii. Instrumenty z epoki tworzą taką fakturę brzmieniową, jaką miał w zamyśle kompozytor. Kombinacja różnych brzmień – altówek, fagotów, trąbek – tworzy barwę podstawową, składającą się na poczucie melancholii, a jednocześnie towarzyszący nam niepokój i trwogę. Z miejsca przenosi nas to do wyjątkowego i romantycznego świata Mendelsohna – dodał Gustavo Gimeno, który wystąpił podczas tegorocznego festiwalu "Chopin i jego Europa".

W nagraniu audycji posłuchamy również rozmowy z Szymonem Nehringiem.

***

Rozmawiali: Hanna SzczęśniakAnna Skulska

Gość: Gustavo Gimeno (dyrygent), Szymon Nehring (pianista)

Data emisji: 29.08.2017

Godzina emisji: 17.47

Materiał wyemitowano w audycji "Letni festiwal muzyczny".

mz/jp

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Julianna Awdiejewa: uwielbiam grać na estradzie

Ostatnia aktualizacja: 26.08.2017 15:00
- Występowanie przed publicznością sprawia mi ogromną radość. To dlatego jestem koncertującą pianistką. Takie życie nie istnieje bez podróży, bez relacji nawiązywanej z publicznością – powiedziała zwyciężczyni Konkursu Chopinowskiego z 2010 r. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Albert Bruggen. Wiolonczelista z duszą filmowca

Ostatnia aktualizacja: 27.08.2017 12:15
- W trasę koncertową zabieram ze sobą osiem czy dziesięć kamer i staram się uchwycić z koncertu jak najwięcej– powiedział Albert Bruggen – wiolonczelista i członek Orkiestry XVIII wieku, który oprócz gry na scenie zajmuje się jednocześnie… dokumentacją występu zespołu.
rozwiń zwiń