X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Rüdiger Bohn. Nie taka straszna ta awangarda

Ostatnia aktualizacja: 23.09.2017 15:00
Dyrygent, który poprowadził jeden z koncertów 60. Warszawskiej Jesieni, nie widzi dużej różnicy między muzyką współczesną a repertuarem symfonicznym i operowym. - Chodzi po prostu o to, by jak najlepiej oddać intencje kompozytora - mówił w Dwójce.
Audio
  • Rüdiger Bohn i nie całkiem straszna awangarda (Filharmonia Dwójki)
Rdiger Bohn
Rüdiger BohnFoto: Susanne Diesner/materiały prasowe
warszawska-jesień1200.jpg
Koncerty 60. Warszawskiej Jesieni na antenie Dwójki

- Niektóre osoby twierdzą, że muzyka współczesna jest trudniejsza do zinterpretowania, bo naszpikowana jest ideami, które nie są jeszcze tak oswojone jak te bachowskie czy beethovenowskie, ale ja myślę, że jeśli ma się odpowiednią wiedzę, a w przypadku partytur graficznych choćby legendę, to ta muzyka nie stanowi dla dyrygenta bariery nie do pokonania - ocenił Rüdiger Bohn.

Zdaniem dyrygenta nie mniej ważne jest to, że w dużej mierze muzykę współczesną piszą wciąż żyjący twórcy, z którymi w każdej chwili można się skontaktować. - To bardzo ważne m.in. dla młodych muzyków, by mogli zobaczyć, jak kompozytor myśli i pracuje. Lubię, kiedy twórca obecny jest podczas próby, kiedy słucha tego, co robimy, i wspomaga komentarzem. To bezcenne - powiedział.

W rozmowie z Mileną Gąsięnicą Rüdiger Bohn opowiadał też o repertuarze festiwalowego koncertu, podczas którego zabrzmiały zarówno dzieła "pełne interesujących hałasów", kompozycja "ilustrująca proces powstawania rdzy", jak i "wizja błaznów stąpających po rozbitym szkle na dnie miejskiego kanału"...

***

Rozmawiała: Milena Gąsienica

Goście: Tadeusz Wielecki (kompozytor, wieloletni dyrektor Warszawskiej Jesieni) i Rüdiger Bohn (dyrygent)

Data emisji: 22.09.2017

Godzina emisji: 20.22

Materiał został wyemitowany w audycji "Filharmonia Dwójki".

mc/jsz

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Przed Warszawską Jesienią: Artur Zagajewski

Ostatnia aktualizacja: 12.09.2017 13:00
Twórca jest jednym z kompozytorów wyróżnionych w programie tegorocznego 60. festiwalu Warszawska Jesień. W "Nokturnie" słuchaliśmy jego dzieł, które zabrzmią podczas stołecznej imprezy.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Dźwięki kamertonu poruszają ciało

Ostatnia aktualizacja: 14.09.2017 09:51
W "Nokturnie" słuchaliśmy m.in. kompozycji Sylwii Nadgrodkiewicz, mistrzyni kamertonów.
rozwiń zwiń