X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Swingująca Niemka w Nowym Jorku

Ostatnia aktualizacja: 12.12.2014 17:00
- Przez rok grałam na ulicy oraz metrze i utrzymywałam się z tego - zdradziła w Dwójce ceniona awangardowa saksofonistka Ingrid Laubrock.
Audio
Ingrid Laubrock tworzy muzyczne małżeństwo z Tomem Raineyem, amerykańskim jazzowym perkusistą.
Ingrid Laubrock tworzy muzyczne małżeństwo z Tomem Raineyem, amerykańskim jazzowym perkusistą.Foto: Wikipedia/Richard Kaby/C.C. 2.0

- To był mój wybór. Dopiero zaczynałam grać i na ówczesnym poziomie zaawansowania jedynym miejscem, w którym mogłam występować, było metro - wyjaśniła.

W Niemczech, gdzie się urodziła, Ingrid Laubrock była nieśmiałą nastolatką szukającą pomysłu na życie. Twardą szkołę życia przeszła w Anglii. Tam wydała pierwszą płytę. Dziś mieszka w Nowym Jorku i pracuje z najciekawszymi muzykami jazzowej awangardy ostatnich lat, jak Mary Halvorson czy Tyshawn Sorey. Ale  pisze też utwory grywane przez orkiestrę Anthony’ego Braxtona. Jest bowiem nie tylko znakomitą improwizatorką o drapieżnym usposobieniu, ale też nietuzinkową kompozytorką tworzącą własny, niepowtarzalny brzmieniowo i konstrukcyjnie świat dźwięków.

- Musisz upadać i wstawać, być upokarzanym, by potem znów poczuć się dobrze. Po jakimś czasie przyzwyczaisz się do tego. Złe recenzje? Za pierwszym razem czułam się, jakby ziemia usunęła mi się spod nóg. Byłam kompletnie rozbita przez kilka miesięcy. Dziś nawet nie czytam recenzji - opowiadała artystka o swojej drodze rozwoju.

A dlaczego niemieckim muzykom w sposób szczególną przydają się doświadczenia w dziedzinie jazzu i muzyki brazylijskiej?

***

Tytuł audycji: Rozmowy improwizowane

Prowadzący: Tomasz Gregorczyk i Janusz Jabłoński

Gość: Ingrid Laubrock (saksofonistka jazzow)

Data emisji: 11.12.2014
Godzina emisji:
22.00

improwizowane@polskieradio.pl
facebook.com/improwizowane

mm/mc

Zobacz więcej na temat: Jazz MUZYKA Niemcy Nowy Jork
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Mike Reed: nienawidzę saksofonistów skupionych na warsztacie

Ostatnia aktualizacja: 31.10.2014 12:00
- Mam im ochotę powiedzieć: Wiesz co, gdybyśmy się spotkali przy piwie, pewnie byłbyś śmiertelnie nudny. I nie miałbyś nic do powiedzenia poza tym, jak smakuje piwo - mówił w Dwójce Mike Reed, jeden z najbardziej intrygujących artystów dzisiejszej sceny jazzowej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Günter Sommer: jestem perkusistą narratorem

Ostatnia aktualizacja: 28.11.2014 12:20
- Kiedy przeczytałem "Blaszany bębenek", wydawało mi się, że mógłbym opowiedzieć historię Oscara na swojej perkusji - wspominał legendarny wschodnioniemiecki muzyk.
rozwiń zwiń