X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Malam Minggu. Awangardowe i popowe oblicze muzyki sundajskiej

Ostatnia aktualizacja: 06.03.2019 08:14
Audycję w całości wypełniła muzyka z Jawy Zachodniej.
Audio
  • Kompilacja "Malam Minggu" - różne odmiany sundajskiej muzyki popularnej (Nokturn/Dwójka)
Malam Minggu, okładka płyty
"Malam Minggu", okładka płyty Foto: mat. prom

"Kto słyszał u nas o Sundajczykach? A jest to naród chyba 20 milionów liczący, zamieszkały na Jawie. A więc Jawajczycy? Nie, tylko spokrewnieni z nimi, ale nie bardziej niż, powiedzmy, Polacy i Ukraińcy" - tymi słowami rozpoczyna się opis płyty wydanej w latach 80. przez Polskie Stowarzyszenia Jazzowe poświęconej muzyce sundajskiej.

Czy coś się od tego czasu zmieniło? Poza tym, że współcześnie Sundajczyków na Jawie jest ok. 40 milionów, to chyba niezbyt wiele. O kulturze i muzyce sundajskiej słyszy się u nas rzadko. Dlatego tym bardziej zachęcam do wysłuchania dzisiejszej audycji, którą w całości wypełniły brzmienia z Jawy Zachodniej. 

Tym razem z pomocą przyszła nam kompilacja pt. "Malam Minggu" niezawodnej wytwórni Akuphone (album na płycie ukaże się pod koniec tego miesiąca). Wydawnictwo prezentuje zarejestrowane na przełomie lat 70. i 80. najróżniejsze odmiany sundajskiej muzyki popularnej – przede wszystkim dokonania legendarnego kompozytora Nano Suratno, znanego lepiej jako Nano S.

Poza tym w programie: muzyczne szaleństwa sundajskiej grupy Robot Percussion wykonującej współczesną odmianę muzyki jaipong; awangardowe kompozycje twórców z Jawy Zachodniej (Harry Roesli, Suhendi Afryanto) oraz muzyka eksperymentalna wywiedziona z sundajskich tradycji.

Playlista audycji:

1. Tradycyjny – Renggong Buyut, wyk. Gamelan Degung, dyr. Ono Sukarna [CD „Indonesie Java. L’art du gamelan degung”, Ocora, Radio France 2016]
2. Nano S. Group – Malam Minggu [„Malam Minggu. Saturday Night in Sunda”, Akuphone 2019]
3. Nano S. Group – Parkir [„Malam Minggu. Saturday Night in Sunda”, Akuphone 2019]
4. Nano S. Group – Kalangkang [„Malam Minggu. Saturday Night in Sunda”, Akuphone 2019]
5. Robot Percussion – Ampun Teuing [CD „Innovative Jaipong”, Rice Records 2008]
6. Robot Percussion – Siuh [CD „Innovative Jaipong”, Rice Records 2008]
7. Sambasunda – Bubuka [CD „Rahwana’s Cry”, Network Medien 2005]
8. Bimbo – Borondong Garing [LP „Indonesia Pop Nostalgia - Pan-Indonesian Pop, Folk, Instrumentals & Children's Songs 1970s-1980s”, Sham Palace 2012]
9. Yanti Bersaudara – Lembur Kuring [LP „Yanti Bersaudara”, Polydor 1971]
10. Sabah Habas Mustapha – Bandung [CD „Jalan Kopo”, Kartini 1997]
11. Nano S. – Jemplang Polansky [CD „Asmat Dream. New Music Indonesia, Vol. 1 (Sunda), Lyrichord 1989]
12. Suhendi Afryanto – Mbuh [CD „Asmat Dream. New Music Indonesia, Vol. 1 (Sunda), Lyrichord 1989]
13. Iman Jimbot, KEITO – Day 6, Take 4 [CD „Asian Meeting Recordings #1”, Doubtmusic 2017]
14. Harry Roesli – Asmat Dream [CD „Asmat Dream. New Music Indonesia, Vol. 1 (Sunda), Lyrichord 1989]
15. Tradycyjny – Overture [LP „Gamelan Sundajski”, Poljazz 198x]
16. Tarawangsawelas – Tetap Terbit [LP „Wanci”, Morphine Records 2017]
17. Tarawangsawelas – Kecemasan [LP „Wanci”, Morphine Records 2017]

Okładki płyt, których słuchaliśmy w audycji Okładki płyt, których słuchaliśmy w audycji

***

Tytuł audycji: Nokturn 

Prowadził: Krzysztof Dziuba

Data emisji: 5.03.2019

Godzina emisji: 22.30

jp/pg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Japoński ambient i muzyczny hołd dla jRPG-ów

Ostatnia aktualizacja: 20.02.2019 08:33
W audycji prześledziliśmy losy japońskiego ambientu lat 80. oraz przedstawiliśmy inspirowaną muzycznym światem jRPGów płytę wrocławskiego duetu Gaijin Blues.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Irańska scena muzyki elektronicznej

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2019 10:14
Świetna płyta Saby Alizadeha, irańskiego mistrza kemancze, a zarazem twórcy muzyki elektronicznej, zainspirowała nas do tego, by zająć się w "Nokturnie" nagraniami z tego kraju.
rozwiń zwiń