X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Kankyo Ongaku. Japoński ambient lat 80.

Ostatnia aktualizacja: 25.09.2018 12:59
Audycję "Letnia noc" wypełniły jesienne brzmienia melancholii japońskiej muzyki ambientowej.
Audio
  • Kankyo Ongaku. Japoński ambient lat 80. (Letnia noc/Dwójka)
okładka płyty
okładka płytyFoto: mat. prom.

Yogyakarta 1200.jpg
Yes No Wave Music – muzyka indonezyjskiego undergroundu

Kankyo Ongaku – tym mianem od lat 60. XX wieku zwykło się określać w Japonii muzykę tła. Z początku termin zarezerwowany był dla produktów japońskiej filii korporacji Muzak. Wkrótce chętnie zaczęli go używać twórcy muzyki awangardowej, aż na przełomie lat 70. i 80. Kankyo Onagku stał się synonimem muzyki ambient.

Dzisiejsze spotkanie poświęcimy dekadzie lat 80. i artystom, którzy w tamtym czasie wyznaczali standardy japońskiego ambientu. Punktem wyjścia będą nagrania prekursorów: Hiroshiego Yoshimury i Haruomiego Hosono. Ten pierwszy w 1982 roku zainspirowany widokami z okna własnego mieszkania stworzył serię dziewięciu pocztówek z zapisem nutowym. Muzyczne wcielenia minigraficznych partytur miały stać się tłem dla przestrzeni tokijskiego Muzeum Hara, ale ostatecznie wylądowały na pierwszym albumie Yoshimury pt. "Music For Nine Post Cards", który po ponad 30 latach od swojego japońskiego wydania doczekał się niedawno winylowego wznowienia.


Hosono_1200.jpg
Haruomi Hosono. W tropikalnym raju mistrza japońskiej elektroniki

Z pomocą przyszła nam pełna fonograficznych skarbów (wydana właśnie w Japonii) kompilacja muzyki elektronicznej "Kumo No Muko. A Journey into 80s Japan’s Ambient and Synth-pop Sound".

Poza tym w programie: elektroniczna muzyka japońskiej cudotwórczyni Shiho Yabuki, Kuniyuki Takahashi i jego wczesne utwory na taśmę oraz będący przez lata na celowniku kolekcjonerów album Takashiego Kokubo "A Dream Sails Out To Sea (Get At The Wave)" – płyta, której pierwsze wydanie dołączane było jako prezent dla nabywców klimatyzatorów Sanyo.

Lista utworów, które zabrzmiały w audycji:

  1. Haruomi Hosono – Ambient Meditation #3 [CD „Medicine Compilation from the Quiet Lodge”, TriStar Music 1993]
  2. Hiroshi Yoshimura – Blink [LP „Music For Nine Post Cards”, Empire of Signs 2017]
  3. Nihongagakukai – Hyojo-Netori [CD „Gagaku”, Tokuma Japan 2012]
  4. Hiroshi Yoshimura – Water Copy [LP „Music For Nine Post Cards”, Empire of Signs 2017]
  5. Keizo Inoue – Kitsu Tsuki [LP „Kumo No Muko. A Journey into 80s Japan’s Ambient and Synth-pop Sound”, Jazzy Couscous 2018]
  6. Fumio Miyashita – In the Beginning [LP „Kumo No Muko. A Journey into 80s Japan’s Ambient and Synth-pop Sound”, Jazzy Couscous 2018]
  7. Kuniyuki Takahashi – Sakura no mizu [LP „Early Tape Works (1986 - 1993) Vol. 2”, Music From Memory 2018]
  8. Kuniyuki Takahashi – Night At The Seaside (fragment) [LP „Early Tape Works (1986 - 1993) Vol. 1”, Music From Memory 2018]
  9. Kącik japońskiego singla: Kazumi Watanabe – Garuda (Kuniyuki Remix) [12” „Garuda”, Jazzy Couscous 2018]
  10. Takashi Kokubo – Symphony Of Glory And Wind [LP „A Dream Sails Out To Sea (Get At The Wave)”, Lag Records 2018]
  11. Shiho Yabuki – Tomoshibi [LP „The Body Is A Message Of The Universe”, Subliminal Sounds 2018]
  12. Shiho Yabuki – Samadhi [LP „The Body Is A Message Of The Universe”, Subliminal Sounds 2018]
  13. Midori Takada & Lafawndah – Le Renard Bleu [LP „Le Renard Bleu”, !K7 2018]
  14. Chakra – Itohoni [LP „Kumo No Muko. A Journey into 80s Japan’s Ambient and Synth-pop Sound”, Jazzy Couscous 2018]

x

 

***

Tytuł audycji: Letnia noc

Prowadzi: Krzysztof Dziuba

Data emisji: 24.09.2018

Godzina emisji: 23.00

Strona audycji na facebooku: www.facebook.com/NokturnDwojka

jp/mko

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Bach na saksofony, japońskie reklamy i muzyczne eksperymenty

Ostatnia aktualizacja: 12.08.2018 13:25
Bohaterem audycji był Yasuaki Shimizu – jedna z najważniejszych postaci nie jednej, nie dwóch, lecz kilku japońskich scen – improwizowanej, jazzowej, eksperymentalnej i popowej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Muzyczne pocztówki z Dakaru

Ostatnia aktualizacja: 29.08.2018 08:00
Stolica Senegalu to zarazem jeden z najważniejszych ośrodków muzyki afrykańskiej. Artystów z Dakaru słuchaliśmy w audycji "Letnia noc".
rozwiń zwiń