Hafez Modirzadeh i perskie ornamentacje

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2019 12:07
W "Nokturnie" przedstawiliśmy drugą część rozmowy ze znakomitym amerykańskim saksofonistą.
Audio
  • Hafez Modirzadeh i perskie ornamentacje (Nokturn/Dwójka)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock/ Alenavlad

Nasz gość zaprezentował krok po kroku, jak na saksofonie grać mikrotony i perskie ornamentacje. Podzielił się również inspirującymi refleksjami na temat tożsamości: "W naturze występuje tak zwany szereg harmoniczny. Dźwięk składa się z tonu podstawowego oraz tonów składowych. To również reprezentacja człowieka. Ton podstawowy to my sami, tony składowe to wszyscy nasi przodkowie, rezonujący w nas tak, jak alikwoty rezonują w szeregu harmonicznym. Jesteśmy instrumentami. W zależności od sytuacji, w której się znajdujesz, różne tony składowe ulegają wzbudzeniu. Jest w nas wiele sprzężonych wibracji, zależnych od tych wszystkich gdzie, kiedy, z kim i jak. Ton podstawowy, pierwsza składowa, druga składowa – wszystko rezonuje, jak struna w sitarze. Mam przodków z Polski i te składowe wibrują, kiedy jestem tutaj. Gdy jadę do Iranu, wzbudzają się inne".

Hafez Modirzadeh: zależało mi, żeby dołożyć coś swojego do świata jazzu>>>

"Rozmowy improwizowane" rozpoczynają się o 22.30, a pozostałą część audycji wypełnią nowe jazzowe płyty.

***

Tytuł audycji: Nokturn 

Prowadzą: Janusz Jabłoński i Tomasz Gregorczyk

Data emisji: 10.04.2019

Godzina emisji: 22.30

jp/mko

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Hafez Modirzadeh: zależało mi, żeby dołożyć coś swojego do świata jazzu

Ostatnia aktualizacja: 04.04.2019 12:05
- Dorastając, słuchałem Buda Powella, Sonny'ego Stitta, Charliego Parkera, Sonny'ego Rollinsa, Johna Coltrane'a i Dizzy'ego Gillespiego. Zacząłem od Parkera i to dzięki jego muzyce zapragnąłem grać, a później: odnaleźć wśród tych wszystkich głosów swój własny - mówił w Dwójce ceniony amerykański saksofonista.
rozwiń zwiń