X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Piotr Kamiński: Henry Purcell to mistrz słowa angielskiego w muzyce

Ostatnia aktualizacja: 01.07.2019 15:53
- Händel uczył się od niego, jak się pisze muzykę do tekstu angielskiego, do rytmu tego języka - mówił w Dwójce Piotr Kamiński, który w audycji "Moja opera" opowiedział o swym zachwycie "Dydoną i Eneaszem" Henry'ego Purcella.
Audio
  • Piotr Kamiński o "Dydonie i Eneaszu" Henry'ego Purcella (Moja opera/Dwójka)
Piotr Kamiński
Piotr KamińskiFoto: Grzegorz Śledź/PR2

- To pierwsza opera angielska, którą można uznać za operę w pełni z sensem tego słowa. Jest wzorowana na pewnym angielskim modelu, to znaczy na operze Johna Blow "Venus i Adonis", ale intensywność treści i formy u Purcella jest znacznie większa. Mówiąc krótko: Purcell był większym kompozytorem - wyjaśnił gość Jacka Hawryluka.

W audycji Piotr Kamiński opowiadał o tragizmie postaci, a szczególnie tragicznym losie Dydony. Według znawcy opery, w tę rolę najlepiej wcieliła się Janet Baker, której gra aktorska sięga do zasad renesansu barokowego. - Ten głos, ciepły, pełen niezwykłej emocji, bez najmniejszego wysiłku te emocje w nas wywołuje, wydziera z nas łzy, jest po prostu piękny - podkreślił Piotr Kamiński.

W audycji wysłuchaliśmy fragmentów opery w wykonaniu: Dame Janet Baker, Patricia Clark, Raimund Herincx, St Anthony Singers, English Chamber Orchestra, dyr. Sir Anthony Lewis, Decca 1962.

***

Tytuł audycji: Moja opera

Prowadził: Jacek Hawryluk

Gość: Piotr Kamiński (krytyk muzyczny)

Data emisji: 30.06.2019

Godzina emisji: 17.00

am/bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Olga Pasiecznik: "Peleas i Melizanda" dotyka duszy głęboko

Ostatnia aktualizacja: 24.06.2019 11:58
- Ta opera rośnie i dojrzewa razem ze mną. Nie mam do niej obiektywnego stosunku, ponieważ kocham w niej każdy takt - o swoim ulubionym operowym dziele, w nowym cyklu Dwójki, opowiadała wybitka śpiewaczka.
rozwiń zwiń