X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Olga Pasiecznik: "Peleas i Melizanda" dotyka duszy głęboko

Ostatnia aktualizacja: 24.06.2019 11:58
- Ta opera rośnie i dojrzewa razem ze mną. Nie mam do niej obiektywnego stosunku, ponieważ kocham w niej każdy takt - o swoim ulubionym operowym dziele, w nowym cyklu Dwójki, opowiadała wybitka śpiewaczka.
Audio
  • Olga Pasiecznik o operze "Peleas i Melizanda" Claude'a Debussy'ego (Moja opera/Dwójka)
Olga Pasiecznik
Olga PasiecznikFoto: Grzegorz Śledź/PR

Olga Pasiecznik była pierwszym gościem wakacyjnej audycji "Moja opera". W programie tym – śpiewacy, dyrygenci, reżyserzy i krytycy opowiadają o ulubionych tytułach z ponad 400-letniej historii gatunku. Znakomita sopranistka wskazała na "Peleasa i Melizandę" Claude'a Debussy'ego. - To opera niepodobna do żadnej innej opery, bo nie ma w niej duetów, arii, prawdziwych ansambli ani finałów. Jest ciągnący się non stop quasi-recytatyw, który jest napisany fenomenalnie. Cały śpiew wywodzi się z prozodii francuskiej poezji!

W audycji Olga Pasiecznik mówiła o filozoficznej i psychologicznej głębi opery, której libretto oparte jest na dramacie Maurice’a Maeterlincka. Śpiewaczka wskazała na problemy związane z interpretacją tego dzieła. Najlepiej, jej zdaniem, poradził sobie z nimi Herbert von Karajan wraz Berlińskimi Filharmonikami podczas wykonania w 1978 roku. W programie słuchaliśmy fragmentów tego nagrania: Claude Debussy - Peleas i Melizanda, wyk: Richard Stilwell, Fredericka von Stade, Jose van Dam, Ruggero Raimondi, Berlińscy Filharmonicy, dyr. Herbert von Karajan (EMI 1979).

***

Tytuł audycji: Moja opera

Prowadził: Jacek Hawryluk

Gość: Olga Pasiecznik (śpiewaczka)

Data emisji: 23.06.2019

Godzina emisji: 17.00

bch/pg


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Jacek Hawryluk: nowy "Król Roger" jest niezrozumiały

Ostatnia aktualizacja: 04.12.2018 13:54
- Jeżeli ktoś wcześniej nie znał tej opery, nie słuchał muzyki Szymanowskiego, nie wie, w jakim kontekście powstała i w jakich bólach rodziło się libretto, to niestety nie dowie się wiele o samym utworze - mówił w audycji "Wybieram Dwójkę" wicedyrektor Programu 2 Polskiego Radia.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Olga Pasiecznik: uczenie jest trudniejsze niż śpiewanie

Ostatnia aktualizacja: 27.05.2019 10:00
- W procesie uczenia oprócz ogromnej wiedzy i doświadczenia bardzo ważną rolę odgrywa werbalizacja tego wszystkiego. Żeby znaleźć odpowiednie słowa, które dotrą do człowieka – mówiła Olga Pasiecznik w przerwie koncertu, w którym wystąpiła wraz z uczestnikami Programu Kształcenia Młodych Talentów Akademii Operowej Teatru Wielkiego-Opery Narodowej.
rozwiń zwiń