X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Łukasz Borowicz: "Don Giovanni" to klejnot muzyki

Ostatnia aktualizacja: 07.07.2019 12:50
- Trudno mi sobie wyobrazić w historii muzyki operę, która byłaby doskonalsza - stwierdził wybitny dyrygent, który w audycji "Moja opera" opowiedział o swojej miłości do dzieła Mozarta.
Audio
  • Łukasz Borowicz o operze "Don Giovanni" W. A. Mozarta
Łukasz Borowicz
Łukasz BorowiczFoto: Grzegorz Śledź/PR2

- Bardzo często mówi się, że "Don Giovanni" to zapowiedź Mozarta romantycznego; tego Mozarta, który nigdy nie miał miejsca, bo żył bardzo krótko. Jednak wydaje mi się, że odczytanie tego utworu jako praromantyzmu jest błędne - mówił Łukasz Borowicz. - Według mnie jest to podsumowanie epoki oświecenia i jej ideałów - dodał.

Dyrygent uważa, że ta opera potrafi porwać każdego, bez względu na znajomość muzyki klasycznej. - Nawet jeżeli tej opery nie zanalizujemy, nie mamy do tego narzędzi, nie znamy partytur, nie czytamy nut, to podskórnie odbiera się ten porządek, znakomitą formę, idealną koegzystencję słowa i muzyki i fenomenalną realizację libretta - podkreślał.

Dla Łukasza Borowicza słuchanie opery Mozarta to podróż sentymentalna: dyrygent jest kolekcjonerem nagrań tego arcydzieła, które było również kluczem do pokochania opery w czasach studenckich.

Łukasz Borowicz złożył swojego idealnego "Don Giovanniego" W. A. Mozarta  z trzech następujących nagrań:

Samuel Ramey, Berliner Philharmoniker, Herbert von Karajan (DG)

Andreas Schmidt, London Classical Players, Sir Roger Norrington (EMI/Virgin)

Bryn Terfel, London Symphony Orchestra, Sir Georg Solti (Decca)

***

Tytuł audycji: Moja opera 

Prowadził: Jacek Hawryluk

Data emisji: 7.07.2019

Godzina emisji: 17.00

am/mko


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Piotr Kamiński: Henry Purcell to mistrz słowa angielskiego w muzyce

Ostatnia aktualizacja: 01.07.2019 15:53
- Händel uczył się od niego, jak się pisze muzykę do tekstu angielskiego, do rytmu tego języka - mówił w Dwójce Piotr Kamiński, który w audycji "Moja opera" opowiedział o swym zachwycie "Dydoną i Eneaszem" Henry'ego Purcella.
rozwiń zwiń