Perkusista ekstremalny. Ryosuke Kiyasu po koncercie na Avant Art Festival

Ostatnia aktualizacja: 07.10.2025 01:00
W "Nocnej strefie" zastanawialiśmy się nad granicami sztuki i performansu. A sprowokował nas do tego Ryosuke Kiyasu – japoński perkusista, który podbił internet nagraniami ze swoich ekstremalnych występów na werblu. Kiyasu nie tylko uderza w instrument pałkami, ale także skacze, rzuca się na niego i... używa własnej głowy.
We wrześniu Ryosuke Kiyasu wystąpił na warszawskiej odsłonie Avant Art Festival
We wrześniu Ryosuke Kiyasu wystąpił na warszawskiej odsłonie Avant Art FestivalFoto: Yunis Tmeizeh/mat. prom.

>>> Wejdź na podcasty.polskieradio.pl i posłuchaj audycji

We wrześniu wystąpił on na warszawskiej odsłonie Avant Art Festival, a my nie mogliśmy zaprzepaścić tej okazji i spotkaliśmy się z nim, żeby opowiedział nam – o swoim podejściu, japońskiej scenie, występach w Fushitsusha u boku Keijiego Haino oraz o roli jaką internet może odegrać w promocji tego typu działań. Nie obyło się bez kontrowersji i radykalnych dźwięków.

A w drugiej części – dla równowagi – kojący, morski ambient z nowej płyty Ken-ichiro Isody oraz inne, mniej radykalne perkusyjne propozycje: Ensemble Nist-Nah i najnowsza kompozycja Dai Fujikury na kotły solo.

Playlista audycja:

1. Ryosuke Kiyasu – Auditory Hallucinations [„Ritual Offerings”, Ryosuke Kiyasu 2018]
2. Yui Onodera – Kodama 2 [„Kiso Three Rivers”, Field Records 2025]
3. Yui Onodera – Kodama 3 [„Kiso Three Rivers”, Field Records 2025]
4. Fushitsusha – Mada atatakai uchi no kono ima ni subete no nazo o sosogikonde shimaou [„Mada atatakai uchi no kono ima ni subete no nazo wo sosogikonde shimaou”, Heartfast 2013]
5. Ryosuke Kiyasu – Those Who cannot coexists [„Unmanned Tower”, Why Keith Dropped The S 2021]
6. Wywiad z Ryosuke Kiyasu cz. 1
7. Fushitsusha – Nashikuzushi [„Namae wo tsukenaide hoshii namae wo tsukete shimao to subete de nakunatte shimau kara”, Heartfast 2013]
8. Wywiad z Ryosuke Kiyasu cz. 2
9. Ryosuke Kiyasu – Live at The Fish Factory in Penryn, UK on August 13rd, 2024) [„Live at The Fish Factory in Penryn, UK on August 13rd, 2024)”, Ryosuke Kiyasu 2025]
10. Wywiad z Ryosuke Kiyasu cz. 3
11. Ryosuke Kiyasu – Lost Child [„Minting”, Korobushka Records 2022]
12. Ensemble Nist-Nah – Gerak Maju [„Spilla”, Black Truffle 2025]
13. Ensemble Nist-Nah – Pasang [„Spilla”, Black Truffle 2025]
14. Ensemble Nist-Nah – Snakelike [„Spilla”, Black Truffle 2025]
15. Dai Fujikura – Luminous [„Luminous”, Minabel 2025]
16. Širom – For You, This Eve, the Wolves Will Be Enchantingly Forsaken [„In the Wind of Night, Hard-Fallen Incantations Whisper”, Glitterbeat 2025]
17. Ken-ichiro Isoda – Beach of the Pliocene (with Wave) [„Beach of the Pliocene”, We Are Busy Bodies 2025]
18. Ken-ichiro Isoda – The Birth of a Star (with Raindrops) [„Beach of the Pliocene”, We Are Busy Bodies 2025]
19. Adam Golicki – Friendly Walk [„The Great Time”, Afro Vibe 2025]

Okładki płyt, których słuchaliśmy w audycji Okładki płyt, których słuchaliśmy w audycji

***

Tytuł audycjiNocna strefa

ProwadzenieKrzysztof Dziuba

Data emisji: 6.10.2025

Godz. emisji: 23.00

pg

Czytaj także

Ambient, turystyka dźwiękowa i monadyzm. 40 lat serii Monad Haruomiego Hosono

Ostatnia aktualizacja: 18.08.2025 23:00
40 lat kończy w tym tygodniu efemeryczna seria płytowa Monad, powołana do życia przez Haruomiego Hosono. Projekt ten wyrósł z większej inicjatywy artysty, pod wspólnym szyldem Non-Standard, łączącej książki, płyty i prace wizualne. Był to rodzaj manifestu artystycznego, który miał podważać oczywiste kategorie i konwencje muzyczne.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Sen'nyū, czyli dźwiękowa kąpiel w onsenie

Ostatnia aktualizacja: 23.09.2025 09:52
Onsen, czyli japońskie gorące źródła, to nie tylko chwila relaksu. To doświadczenie zanurzenia się w wodzie, która od tysięcy lat wypływa z wnętrza ziemi, oczyszczając ciało i porządkując myśli. 
rozwiń zwiń