Jak sztuczna inteligencja wchodzi do świata mody?

Ostatnia aktualizacja: 16.07.2025 16:30
W audycji "Must Have" zajmiemy się coraz większym wpływem AI na reklamy i projektowanie nowych kolekcji modowych. 
ubrania
ubraniaFoto: Shutterstock

W najbliższym wydaniu audycji "Must Have" przyjrzymy się dwóm aktualnym zjawiskom na styku mody, technologii i kultury.Najpierw porozmawiamy o tym, jak sztuczna inteligencja coraz mocniej wchodzi w świat mody - od projektowania kolekcji, przez planowanie kampanii reklamowych, automatyczne generowanie grafik i analizę trendów, aż po personalizację doświadczeń zakupowych. W kontekście trwających letnich wyprzedaży przyjrzymy się również temu, co warto kupić już teraz, jakie elementy garderoby zostaną z nami na jesień 2025 i jakie kierunki estetyczne będą dominować w nadchodzącym sezonie. Naszym gościem będzie Tomasz Stan - komentator zjawisk modowych i twórca popularnego profilu "modniepowiedziane", który z wyczuciem i lekkością opowiada o trendach, kontekstach społecznych i dynamice współczesnej mody.

W drugiej części audycji przeniesiemy się w zupełnie inną przestrzeń - porozmawiamy o modzie surferskiej jako estetyce, ale też jako postawie życiowej. Zastanowimy się, jak to się stało, że deska surfingowa stała się symbolem wolności także w branży mody i dlaczego właśnie dziś tak chętnie sięgamy po wizualność związaną z surfingiem: luz, swobodę, kontakt z naturą i ucieczkę od przebodźcowanego świata. Naszą rozmówczynią będzie Agnieszka Zygmunt - dziennikarka, redaktorka Vogue.pl i autorka podcastu "Beauty Roast & Toast", w którym porusza tematy związane z trendami, stereotypami piękna i kulturą wizualną. Opowie, dlaczego moda coraz częściej inspiruje się surfingiem i jak ten styl życia przenika do współczesnych kolekcji i kampanii.

***

Na audycje "Must Have" w czwartek (17.07) o godzinie 18.00 zaprasza Kasia Dydo.

gV

Czytaj także

Kto wylansował świąteczne swetry?

Ostatnia aktualizacja: 11.12.2024 13:55
W czwartkowym wydaniu "Świata 4.0" porozmawiamy o tym, w jaki sposób polskie firmy wykorzystują sztuczną inteligencję w swojej działalności. W pierwszej godzinie audycji przedstawimy interesującą historię świątecznych swetrów.
rozwiń zwiń