X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Zakupy za granicą! A co z gwarancją?

Ostatnia aktualizacja: 22.07.2013 15:38
Na wakacjach za granicą chętnie robimy zakupy. Buty, ubrania czy sprzęt elektroniczny często jest tam tańszy. Przez wakacyjny luz czasem zapominamy o paragonach, a trzeba je mieć w przypadku reklamacji.
Audio
  • Piotr Stańczak, dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego radzi jak zareklamować towar kupiony za granicą (Europejski Lunch/Czwórka)
Zakupy za granicą A co z gwarancją?
Foto: Glow Images/East News

Warunki gwarancji i składania reklamacji nie są jednolite w całej Unii Europejskiej. Nie spodziewajmy się, że obowiązują tam takie przepisy jak w Polsce.

- Nie istniej coś takiego jak europejska gwarancja. Istnieje za to regulacja o niezgodności towaru z umową - mówi Piotr Stańczak, dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego. - To jest odpowiedzialność sprzedawcy za umowę, którą zawarł z nami, za produkt, który nam sprzedał. Można to porównać do polskiej rękojmi, choć to nie to samo - dodaje.
Trwają pracę by rozwiązać problem reklamacji w ramach Unii Europejskiej. Niestety musimy na nie jeszcze trochę zaczekać. Jeśli już dziś mamy problem z wadliwym towarem, kupionym za granicą możemy zgłosić się do Europejskiego Centrum Konsumenckiego, które nam pomoże.
- Istotnym jest by ze sprzedawcą, od którego kupiliśmy produkt kontaktować się np. e-mailem, bo to mocna forma by dochodzić swoich roszczeń. Nie można się opierać na telefonicznych ustaleniach - mówi gość Czwórki.

Przy gwarancjach konkretnego sprzętu, gwarancjach producenckich warto sprawdzić zasięg terytorialny dokumentu. Przy każdej reklamacji najważniejszy jest jednak paragon, dowód zakupu. Bez niego nasze reklamacje nie zostaną uwzględnione.

Procedury nie są łatwe, może dlatego warto się zastanowić i kupić towar przez internet. W takim przypadku przysługuje nam tzw. prawo odstąpienia od zakupu, czyli zwrot nieużywanego towaru. Tu też warto sprawdzić ile czasu mamy na ewentualne odesłanie zakupu.

(pj)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Polacy coraz chętniej kupują w sieci

Ostatnia aktualizacja: 24.06.2013 08:30
Handel elektroniczny należy do najszybciej rozwijających się gałęzi polskiej gospodarki. Wartość tego rynku wzrosła z 4 miliardów 360 milionów dolarów w 2011 roku, aż do 5 miliardów 850 milionów w ubiegłym - pisze "Puls Biznesu".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Na zakupy do lokalnego sklepu

Ostatnia aktualizacja: 25.06.2013 08:56
Coraz większy dostęp do sieci wpływa na zmianę przyzwyczajeń zakupowych, ale nie odbywa się to wcale w tak dużym tempie, jak wielu by oczekiwało- donosi "Puls Biznesu".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Sztuka wyboru. W jaki sposób Ty podejmujesz decyzje?

Ostatnia aktualizacja: 02.07.2013 11:00
Żyjemy w cywilizacji nadmiaru wyboru. – To może być przerażające, jednak okazuje się, że główną umiejętnością, którą powinniśmy w życiu nabyć, jest selekcja – mówi dr Paweł Fortuna, psycholog biznesu.
rozwiń zwiń

Czytaj także

E-okazja za 0 złotych, firmy rozdają towar

Ostatnia aktualizacja: 15.07.2013 08:31
Handlujący w internecie przez niefrasobliwość mogą zostać zmuszeni oddać towar za bezcen - pisze "Rzeczpospolita".
rozwiń zwiń