Facebook i Twitter skuteczniejsze niż telewizja

Ostatnia aktualizacja: 30.04.2013 18:50
Moda na krótkie, bezustannie aktualizowane wiadomości przyszła do nas zza oceanu, zyskując sobie rzesze zwolenników. Naukowcy dowiedli, że dzięki szybkiej wymianie informacji na portalach społecznościowych wiemy więcej o otaczającym nas świecie.
Audio
  • Twitter i Facebook pomagają zdobywać wiedzę o świecie (Czwarty wymiar/Czwórka)
Facebook i Twitter skuteczniejsze niż telewizja
Foto: Glow Images/East News

Okazuje się, że regularne czytanie tego, co piszą na swoich profilach nasi znajomi i ich znajomi daje nam znacznie szerszy, bardziej złożony pogląd na świat, niż ten, który jest w stanie dać nam prasa, czy telewizja.

Amerykański naukowiec, Benjamin Gleason z Uniwersytetu Stanowego Michigan przeanalizował ostatnie dwa lata wiadomości twitterowych i doszedł do wniosku, że niemalże każda z nich podaje link do kolejnych wiadomości i zdjęć. Jego zdaniem to dzięki takiej "globalnej sieci" możemy posiąść niezwykle rozległą wiedzę na temat otaczającego nas świata.

– Z tych badań wynika, że informacje, zamieszczane na portalach społecznościowych mają charakter niezwykle aktualny, gdyż ludzie "wrzucają" je tam właściwie natychmiast po danym wydarzeniu - tłumaczy Sławomir Murawiec, psychiatra. – Z drugiej strony są to informacje, pochodzące od bardzo wielu osób, co daje nam możliwość obserwowania jednej sytuacji z bardzo różnych punktów widzenia.

Autor badań pisze w swoim raporcie o "sieci 2.0". – Z jednej strony problemy opisywane na portalach społecznościowych przedstawiane są bardzo zwięźle i powierzchownie, ale z drugiej, jeśli już mamy ochotę zagłębić się w dany problem, umożliwiają nam dostęp do wiedzy, której osiągnięcie inną drogą byłoby zupełnie niemożliwe.

By dowiedzieć się więcej, posłuchaj nagrania materiału z audycji "Czwarty wymiar".

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Lubię to! – czy za klik na Facebooku można stracić pracę?

Ostatnia aktualizacja: 15.04.2013 08:00
Po internetowej akcji, wymierzonej w nową ofertę telewizyjną NC+, pracę stracił mężczyzna zatrudniony przez call center Platformy N. Dlaczego? Bo na Facebooku "polubił” jeden z krytycznych tekstów na temat firmy. Czy to faktycznie wystarczy do zwolnienia?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Dziewczyny też odnajdują się w nowych technologiach

Ostatnia aktualizacja: 16.04.2013 10:00
"Dziewczyny w Nowych Technologiach" to akcja, która ma zachęcić dziewczyny do pracy w stereotypowo męskich branżach. Nasz rynek potrzebuje: informatyczek i inżynierek.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Twój wynalazek zmieni świat? Oto, co możesz z nim zrobić

Ostatnia aktualizacja: 29.04.2013 09:40
W 2014 liczba wynalazków zgłaszanych do polskiego Urzędu Patentowego przez naszych rodaków wzrosła o niemal 14 proc. Łącznie było ich ponad 21 tys. Tylko co zrobić, gdy już wymyślimy rzecz, która zmieni oblicze świata? Warto ją opatentować, by nikt nie podkradł nam pomysłu, albo nie wymyślił czegoś podobnego.
rozwiń zwiń