X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Nie jest łatwo promować czytelnictwo

Ostatnia aktualizacja: 23.04.2014 15:00
Czytamy mało książek, albo w ogóle i co gorsza - nawet się tego nie wstydzimy! - Dla nas, ludzi propagujących czytelnictwo, jest to duże wyzwanie - mówi Piotr Kieżun z Instytutu Książki.
Audio
  • Piotr Kieżun z Instytutu Książki zwrócił uwagę na liczne problemy, z jakimi zmagają się w Polsce osoby propagujące czytelnictwo (Czwórka/Stacja Kultura)
  • Jak działają kluby dyskusyjne przy bibliotekach oraz Instytucie Książki? Materiał Kasi Węsierskiej (Czwórka/Stacja Kultura)
  • Do warsztatu pracy introligatora zabrał słuchaczy Kamil Jasieński (Czwórka/Stacja Kultura)
  • Mól książkowy - kim jest, jak wygląda, czy macie takie osoby w swoim towarzystwie? Sonda Czwórki (Czwórka/Stacja Kultura)
Nagroda czytelników im. Natalii Gorbaniewskiej wędruje w tym roku na Słowację
Nagroda czytelników im. Natalii Gorbaniewskiej wędruje w tym roku na Słowację Foto: Glow Images/East News

- Jesteśmy takimi europejskimi średniakami. Daleko za Skandynawami, którzy czytają bardzo dużo, ale akurat może niekoniecznie tutaj o liczby chodzi. Gorsze jest to, że przestaliśmy się wstydzić tego, że nie czytamy. Kiedyś to było wstydliwe, a teraz dla wielu osób nie stanowi to żadnego problemu. Dla nas, ludzi propagujących czytelnictwo, jest to duże wyzwanie - rozpoczyna wizytę w Czwórce niezbyt optymistycznie Kieżun.
W związku z tym wyzwaniem i problemami, już od kilku lat wydawcy, pisarze, ludzie żyjący z literatury, przeprowadzają liczne kampanie, mające na celu odwrócenie tego fatalnego trendu. Jak jest z ich skutecznością? - Ostatni rok to jest prawdziwy wysyp takich akcji, więc rzeczywiście coś się ruszyło, ale... Jest z tym o tyle trudno, że ja mam wrażenie, iż my przekonujemy przekonanych, więc ci, którzy przychodzą kupować książki w trakcie tych kampanii i akcji, zrobiliby to i bez nich. Dla nas w tej chwili największym wyzwaniem jest trafienie do dzieci i młodzieży. Jeśli to zaniedbamy, za jakiś czas będzie jeszcze bardziej dramatycznie - zaznacza gość.

PRZECZYTAJ TEŻ: Światowy Dzień Książki w Polsce, Katalonii i w Czwórce!

Rozmówca "Stacji Kultura" zaznacza zarazem, że należy wstrzymać się jeszcze z uwagami na temat kampanii promocyjnych odbywających się w ostatnich miesiącach. - Potrzeba czasu. To nie jest tak, że coś zmieni się w ciągu pół roku. Musimy spojrzeć na pewien proces - akcentuje.
Zdaniem gościa Czwórki najważniejsze jest działanie u podstaw. Nie zastąpią go nawet najdroższe kampanie. - To kwestia wyrobienia pewnych nawyków, zwyczajów i przywrócenia sytuacji, kiedy czytanie książek nie jest wyznacznikiem nadzwyczajności, ale normalności. Na zachodzie politycy pokazują w prasie i telewizji swoje biblioteczki i to na pewno ma jakiś sens. Musimy jednak pomyśleć też o małych miastach, wsiach. Musimy stworzyć sytuację, w której dla ludzi sięgnięcie po książkę będzie czymś tak naturalnym, jak wzięcie do ręki pilota i włączenie telewizora - przekonuje Kieżun.
Zapraszamy do wysłuchania całego wywiadu z gościem Czwórki oraz innych materiałów reporterskich oraz rozmów przygotowanych z okazji Światowego Dnia Książki!
(ac/pj)

Zobacz więcej na temat: Czwórka KSIĄŻKA literatura
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Polska Ogórkowa" - odpowiedź na brak podręczników

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2014 14:00
- "Polska Ogórkowa" to podręcznik dla tych, którzy nauczyli się wiele, ale niekoniecznie tego, co się w życiu przydaje - mówi Michał Ogórek. - Ja sam jestem zaprzeczeniem tego stwierdzenia, bo mi się w życiu przydaje to, co jest kompletnie nieprzydatne.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Japońskie piękno w książce Mai Lidii Kossakowskiej

Ostatnia aktualizacja: 11.04.2014 14:00
Właśnie ukazała się najnowsza powieść Mai Lidii Kossakowskiej "Takeshi. Cień śmierci". - Operuję słowem i staram się pisać tak, aby czytelnik mógł sobie dane sceny wyobrazić, dotknąć w myślach - mówi w Czwórce autorka.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Co czytają dziennikarze Czwórki?

Ostatnia aktualizacja: 23.04.2014 14:00
23 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich - ustanowione w 1995 roku przez UNESCO doroczne święto, którego celem jest promocja czytelnictwa. Z tej okazji jednak mamy dla Was niespodziankę! :)
rozwiń zwiń