X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Jak naprawić relację lekarz - pacjent? "To kwestia edukacji"

Ostatnia aktualizacja: 17.10.2018 15:59
W gabinecie lekarskim pacjenci często czują się bezradni, niedoinformowani, osamotnieni. Spotykają się z ostracyzmem i niezrozumieniem. Jak uzdrowić relację między leczącym, a pacjentem?   
Audio
  • Jak wyglądają relacje lekarz-pacjent i w jaki sposób je uzdrowić? (Czat Czwórki)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Pixabay

Pacjent w gabinecie lekarskim jest w nowej sytuacji, nie wie, jaką diagnozę zaraz usłyszy, być może drastycznie zmieni się jego życie. Dlatego trzeba się z nim właściwie komunikować dr Antonina Doroszewska

- Dla pacjentów atmosfera, którą stworzy lekarz i wrażenia po wizycie w gabinecie, są szczególnie ważne. O ile mają oni wysokie opinie o zakresie wiedzy lekarzy i podejścia merytorycznego, o tyle na tym drugim gruncie, często jest wręcz odwrotnie - mówi dr Antonina Doroszewska. - To wynikać może z braku przygotowania lekarzy w zakresie kompetencji komunikacyjnych. Takie zajęcia są na studiach medycznych dopiero od niedawna - tłumaczyła zaś Katarzyna Przyborowska.

Lekarze często nie mają warunków do przeprowadzenia właściwej rozmowy z pacjentem. Są przemęczeni, często zabiegani, a za drzwiami czeka kolejka kolejnych pacjentów Katarzyna Przyborowska

Jakie znaczenie ma ustawienie fotela dla pacjentów w gabinetach lekarskich? Co zrobić, by pacjenci podczas badań czuli się bardziej bezpiecznie? Na ile brak umiejętności komunikacyjnych lekarzy wpływa na wypalenie zawodowe lekarzy? Czy można nauczyć się przekazywać najgorsze wiadomości w łagodny sposób? O tym w nagraniu dyskusji ze studia Czwórki. W audycji rozmawialiśmy także z prof. Włodzimierzem Piątkowskim, który tłumaczył, na ile dobra relacja pacjent-lekarz wpływa na powodzenie procesu leczenia, a Anna Depczyńska rozmawiała także z pacjentami o ich relacjach z lekarzami różnych specjalizacji.

***

Tytuł audycji: Czat Czwórki

Prowadzi: Piotr Firan

Gość: Katarzyna Przyborowska (radca prawny, blog "Prawo Medyczne"), dr Antonina Doroszewska (kierownik Akademii Inowacyjnej Dydaktyki, Warszawski Uniwersytet Medyczny), prof. Włodzimierz Szczepionkowski (kierownik Zakładu Socjologii Zdrowia, Medycyny i Rodziny, UMCS w Lublinie)

Data emisji: 18.10.2018

Godzina emisji: 15.08

kd/kh

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak