"League of Legends". Bez przekleństw i bez czatu

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2021 19:55
"League of Legends" nigdy nie mogło pochwalić się dobrą społecznością. RIOT Games postanowiło ukrócić negatywne zachowanie, co poskutkowało całkowitym wyłączeniem czatu publicznego.
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Concept Photo.Shutterstock

Wyzwiska, obelgi oraz obwinianie. Tak charakteryzował się czat "League of Legends". RIOT Games podjęło najbardziej brutalną z możliwych decyzję i finalnie zdecydowało się wyłączyć komunikację publiczną. Oto oficjalny komunikat.

Chociaż w roku 2021, jeśli chodzi o systemy behawioralne, koncentrowaliśmy się głównie na zachowaniach takich jak odchodzenie od komputera i celowe ginięcie, doszły do nas opinie, że w tym roku coraz większym problemem było też obrażanie werbalne. Pracujemy nad wieloma zmianami, aby systematycznie usuwać ten problem na poziomie League i Riot, ale jedną bezpośrednią zmianę zauważycie już w patchu 11.21: całkowicie wyłączamy czat ogólny w kolejkach dobieranych.

Chociaż czat ogólny może być źródłem zabawnych interakcji społecznościowych pomiędzy drużynami, a także przyjaznego droczenia się, obecnie interakcje negatywne przeważają nad pozytywnymi. Ocenimy wpływ tej zmiany na podstawie raportów o obrażaniu słownym oraz współczynników kar, a także ankiet i waszych bezpośrednich opinii.

[…] Wiemy, że to wkurzające dla wszystkich tych, którzy lubią komplementować skórki przeciwników z alei lub wysyłać zaproszenia do tańca w legowisku Barona. Wierzymy jednak, że korzyści wyłączenia czatu przeważają ze względu na rosnącą liczbę negatywnych zachowań w czacie ogólnym podczas gry.

Zdajemy sobie sprawę, że obrażanie werbalne zdarza się również w czacie drużynowym, więc wyłączenie czatu ogólnego nie usunie całkowicie tego problemu. Jednak czat drużynowy odgrywa też istotną rolę w koordynacji działań drużyny, więc jego potencjalna wartość jest znacznie wyższa, nawet jeśli może stać się źródłem negatywnych doświadczeń.

Sprawdź także:

Choć w Lidze Legend dzieje się źle, nadal jest to najpopularniejsza gra e-sportowa.

Łukasz 'JeffreJ' Chmiel/kul

Czytaj także

Sztuczna inteligencja - kiedyś "Terminator", dziś boty

Ostatnia aktualizacja: 14.07.2019 12:04
Rozwijana na przestrzeni lat nieustanie nas zachwyca i jednocześnie przeraża. Czym dziś jest sztuczna inteligencja i jaką rolę pełnii w świecie gier komputerowych?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Skandal w Blizzardzie. Jaka będzie przyszłość legendy?

Ostatnia aktualizacja: 12.08.2021 11:20
Od kilku tygodni internet grzmi o skandalu w legendarnym Blizzardzie. Firma, która do tej pory stanowiła wzór dla innych deweloperów pod względem jakości swoich produktów, prawdopodobnie nieodwracalnie utraciła swój wizerunek.
rozwiń zwiń