Nowe Technologie

Czego nie lubimy w smartfonach

Ostatnia aktualizacja: 03.08.2013 09:05
Niemal połowa wszystkich problemów z działaniem smartfonów dotyczy przeglądania stron internetowych i mediów społecznościowych. Według użytkowników najbardziej frustrujące w korzystaniu ze smartfonów jest słabe i wolne połącznie internetowe oraz zawieszające się aplikacje.
Czego nie lubimy w smartfonach
Foto: glowimages.com

Gdy pojawia się problem z działaniem smartfona, prawie 40% użytkowników odkłada telefon i zajmuje się czymś innym. Przy tym, winą za kiepskie działanie sprzętu obarczają w większości operatorów.

  • Firma Ericsson sprawdziła, które aplikacje powodują najwięcej problemów podczas korzystania ze smartfonów. Zdecydowanie najczęściej komplikacje dotyczą przeglądania stron internetowych i mediów społecznościowych (43%). Użytkownikom zdarzają się również problemy z przesyłaniem wiadomości, odtwarzaniem wideo i pobieraniem plików.

Ponad połowa wszystkich problemów ze smartfonami ma miejsce w domu, prawdopodobnie dlatego, że to właśnie tam najczęściej ich używamy. Co ciekawe, użytkownicy uważają, że problemy związane z działaniem smartfonów są nieistotne. Jednak gdy już występują, wówczas niemal 70% badanych uważa je za bardzo uciążliwe. Jeżeli problemy pojawiają się częściej niż raz w tygodniu, spada poziom satysfakcji z operatora i konsumenci stają się bardziej skłonni by zmienić dostawcę.

Zapytani o przyczynę problemów z działaniem sprzętu, użytkownicy najczęściej wymieniali: wolną sieć (52%), słaby zasięg poza domem (38%), błąd w aplikacji (31%). Gdy występuje problem, użytkownicy najczęściej czekają i próbują ponownie, robi tak prawie połowa z nas. Jednak aż 39% osób odkłada telefon i zajmuje się czymś innym.

  • Badanie Ericsson Consumer Lab dotyczące Customer Experience zostało przeprowadzone na grupie 3000 uzytkowników smartfonów w Finlandii, Holandii i Szwajcarii.



autor: Jan Petersen

Czytaj także

Na co zużywamy pakiety danych

Ostatnia aktualizacja: 24.06.2013 15:58
Za największą ilość transferowanych danych w sieciach komórkowych odpowiada wideo. Ale to w portalach społecznościowych spędzamy najwięcej czasu – wynika z Mobility Report firmy Ericsson.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Prywatność wg Ricka Fergussona

Ostatnia aktualizacja: 20.07.2013 08:01
Platformy socmediowe posiadają jedną poważną wadę – ograniczają prywatność w stopniu, który był niespotykany powszechnie jeszcze kilka lat temu. Wystarczy kilka kliknięć lub odpowiednich zapytań w przeglądarce, aby zdobyć podstawowe informacje na temat dowolnej osoby.
rozwiń zwiń

Czytaj także

LTE bardziej powszechne od 2018

Ostatnia aktualizacja: 11.08.2013 11:43
Wg prognozy firmy Ericsson, w zasięgu LTE, które jest najszybciej wdrażaną technologią w historii mobilnej telekomunikacji, w 2018 roku będzie 60% ludzi. Na koniec roku 2012 LTE docierało do 10% światowej populacji.
rozwiń zwiń