Nowe Technologie

Telefon już nie wystarcza

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2012 00:00
Jeszcze do nie dawna jedyną metodą nawiązania relacji pomiędzy firmą a klientem był dedykowany numer telefonu. Teraz klienci chcą korzystać także z innych środków komunikacji.
Telefon już nie wystarcza
Foto: Glow Images/East News

 

Jak wynika z badań Jabra, producenta zestawów słuchawkowych dla call center, 92 proc. badanych chciałoby mieć możliwość wyboru sposobu skontaktowania się z biurem obsługi klienta. Wśród respondentów opowiadających się za takim rozwiązaniem przeważają osoby młode. 23 proc. osób w wieku 18-24 lat przyznaje, że w celu skontaktowania się z biurem obsługi regularnie wykorzystuje alternatywne kanały komunikacji. Do tej grupy zalicza się także 13 proc. klientów poniżej 55 roku życia.

 

Chociaż nowoczesne metody nawiązywania relacji biznesowych to jeden z głównych kierunków oczekiwanych zmian w tym obszarze, raport Jabra pokazuje także, że nie zawsze takie opcje są pożądane. 73 proc. badanych zauważa, że przy rozmowie z przedstawicielem firmy o sprawach związanych z ich zdrowiem bądź finansami, nadal preferuje kontakt telefoniczny.

 

Odpowiadając na potrzeby klientów call center, firmy inwestują w nowe technologie, które mają ułatwić funkcjonowanie centrów i podnieść komfort rozmów. Od technologii wyciszających i redukujących szumy z tła, po rozwiązania typu Unified Communications (zintegrowanej komunikacji), które mają za zadanie ułatwić wielozadaniowość pracownikom biur obsługi klienta. 53 proc. badanych uważa, że ich problem zostałby rozwiązany znacznie szybciej, gdyby konsultant miał dostęp do historii relacji z klientem. Jednocześnie 31 proc. zwraca uwagę na zbyt intensywne odgłosy z zewnątrz i hałas, jako czynniki rozpraszające przy rozmowie i wpływające na jej skutek.

 

Źródło: ITReseller.pl 

Zobacz więcej na temat: cztery finanse firma
Czytaj także

Od open space do UC - trendy w komunikacji biurowej

Ostatnia aktualizacja: 04.04.2012 00:00
Open space, szklane ściany oraz wewnętrzne komunikatory to tylko niektóre efekty starań firm o lepszą komunikację pomiędzy pracownikami. Era zamkniętych boksów jest już za nami. Z jakimi nowymi trendami w komunikacji biurowej będziemy mieć wkrótce do czynienia?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Zestaw słuchawkowy dla profesjonalistów

Ostatnia aktualizacja: 10.05.2012 00:00
Wg badań IDC, do 2015 roku liczba pracowników mobilnych wzrośnie do 1,3 mld i będzie to ponad 37 proc. wszystkich osób pracujących. Interesujący w tym kontekście jest najnowszy model  Jabra Supreme UC kierowany do mobilnych pracowników. Nowa Jabra doskonale integruje się z firmowymi systemami Unified Communication m.in. poprzez możliwość dowolnego przełączania pomiędzy takimi urządzeniami mobilnymi, jak laptop, smartfon czy tablet.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Polski rynek UC rośnie

Ostatnia aktualizacja: 18.09.2012 00:00
Według ostatnich badań IDC "Polish UC&C and Call Center Market Research Update, 2012 - polski rynek UC&C w latach 2011-2016 będzie rósł w tempie dwudziestu procent rocznie, osiągając w 2016 roku wartość przekraczającą 140 mln dolarów.
rozwiń zwiń