Nowe Technologie

Rewolucja dla MŚP

Ostatnia aktualizacja: 20.03.2013 14:28
Organizatorzy projektu Internetowa Rewolucja – m.in. Ministerstwo Gospodarki, PKPP Lewiatan i firma Google chcą pokazać polskim przedsiębiorcom, że eksport nie wiąże się z dużymi kosztami i trudnościami.
Rewolucja dla MŚP
Foto: Glow Images/East News

 

Wciąż niewiele firm z sektora MŚP wykorzystuje internet jako narzędzie eksportu. 37 proc. polskich przedsiębiorców uważa, że internet „zdecydowanie nie daje” im dostępu do klientów z innych rynków. Pod względem zamówień z zagranicy, które są realizowane przez sieć, Polska jest na jednym z ostatnich miejsc w UE – wyprzedza tylko Rumunię oraz Bułgarię.

Celem projektu Internetowa Rewolucja jest skłonienie przedsiębiorców, szczególnie małe i średnie firmy, do wykorzystywania internetu w promocji swoich towarów i usług zagranicą. W ostatnich tygodniach jego twórcy udostępnili nowe narzędzia skierowane do eksporterów.

Proponujemy firmom możliwość zarejestrowania swojej witryny internetowej w europejskiej domenie .eu bez żadnych opłat. Oferujemy im możliwość tłumaczenia tego, co robią na 26 języków. Oprócz tego dajemy także wsparcie ekspertów” – wymienia dyrektor Google Polska Artur Waliszewski.

Jego zdaniem wśród przedsiębiorców istnieje przekonanie, że próba wyjścia na zagraniczne rynki wiąże się z wysokimi nakładami finansowymi. I to hamuje firmy przed rozwijaniem eksportu. 

 „Z internetem można to robić sprawniej, taniej i szybciej. Wierzymy też w naturalny rozwój firmy, że wcześniej czy później każdy będzie chciał poszukać swojej szansy również na rynkach zagranicznych”  – wyjaśnia Artur Waliszewski w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria. 

Przykłady pokazują, że nie potrzeba na to dużych pieniędzy, a szansę na powodzenie takiego projektu ma każdy. Dyrektor Google wskazuje na przykład małej firmy, założonej przez grupę przyjaciół, sprzedającej średniowieczne stroje własnej produkcji. Dzięki internetowi sprzedaje je ona do różnych, nawet bardzo odległych krajów świata.

Wciąż niewiele mało firm z sektora MŚP wykorzystuje internet jako narzędzie eksportu. 37 proc. polskich przedsiębiorców uważa, że internet „zdecydowanie nie daje” im dostępu do klientów z innych rynków. Pod względem zamówień z zagranicy, które są realizowane przez sieć, Polska jest na jednym z ostatnich miejsc w UE – wyprzedza tylko Rumunię oraz Bułgarię.

 



autor: Jan Petersen

Czytaj także

MŚP nie wykorzystują internetu

Ostatnia aktualizacja: 28.01.2013 05:12
Polski sektor MŚP ma ciągle duży ale nie wykorzystany potencjał. Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową w swoim raporcie o transgranicznej działalności polskich sklepów internetowych podaje, że firmy średnie generują 26 proc. ruchu w zagranicznych zamówieniach. Większe firmy to jedynie 6 proc. tego wolumenu.
rozwiń zwiń