Nowe Technologie

Jak uzyskać najwięcej z mobilnych systemów BI?

Ostatnia aktualizacja: 13.07.2013 10:00
Smartfony, tablety i inne urządzenia mobilne stają się niezaprzeczalnie coraz bardziej popularne w miejscach pracy. Jak wykorzystać je w mobilnych systemach BI?
Jak uzyskać najwięcej z mobilnych systemów BI?
Foto: glowimages.com

Badania BI Intelligence, działu badawczego Business Insider1, pokazują, że poziom sprzedaży tabletów osiągnie 500 milionów sztuk do 2015 roku, co oznacza, że odejście od tradycyjnych desktopów i komputerów stacjonarnych staje się coraz bardziej wyraźne. Konsumeryzacja IT jest jednym z trendów, który jest wspierany przez firmy. Badania przeprowadzone przez QlikTech pokazują, że ponad 90% respondentów wierzy, że technologie mobilne są nie tylko przydatne, ale wręcz kluczowe w biznesie. Ponadto większość z nich (70% respondentów) zgadza się z twierdzeniem, że za tym trendem powinno podążać wsparcie szerszej gamy prostych w użyciu i dostępnych na urządzeniach mobilnych aplikacji.

Firmy powinny wspierać trend korzystania z urządzeń mobilnych oraz umożliwiać dostęp do systemów BI pracownikom bez względu na to, gdzie się znajdują. Takie podejście umożliwi im odkrycie firmy na nowo od zupełnie innej strony. Jak w takim razie dział IT może wdrożyć platformę do mobilnej analityki biznesowej, nie narażając firmy na wyciek poufnych danych i nie komplikując swojej pracy jeszcze bardziej? Jesteśmy przekonani, że rozwiązaniem są narzędzia oparte o przeglądarkę. Głównie dlatego, że wdrożenie w całej firmie tego typu rozwiązań jest łatwe i szybkie. Jedyne, czego potrzebują użytkownicy tabletów czy smartfonów to przegladarka. Jednocześnie dzięki technologii in-memory wszystkie informacje są zapisywane w pamięci RAM, dzięki czemu żadne dane nie zostaną na urządzeniu po jego odłączeniu od sieci, minimalizując w ten sposób ryzyko wycieku.

Wielu naszych klientów korzysta z platformy QlikView Business Discovery, opartej na technologii in-memory, na urządzeniach mobilnych. Jeden z nich, firma EAT oferująca klientom domowe jedzenie, podjęła działania mające na celu optymalizację QlikView pod kątem urządzeń mobilnych, dzięki czemu użytkownicy mają do niego lepszy i wygodniejszy dostęp. Dodatkowo menadżerowie regionalni zostaną wyposażeni w tablety, które będą zsynchronizowane z innymi urządzeniami w firmie – począwszy od systemów HR do systemów POS (ang. point-of-sale). Dzięki temu pracownicy EAT będą mogli łatwiej kontaktować się między sobą i organizować spotkania za pośrednictwem QlikView niezależnie od tego, gdzie obecnie przebywają. Oznacza to, że będą mogli kontaktować się z pracownikami, którzy znajdują się w terenie i nadal mają dostęp do firmowych danych.

Wiemy, że pracownicy potrzebują szerszego dostępu do informacji biznesowych. Firma EAT to doskonały przykład jak właściwie mogą wykorzystywać dane na urządzeniach mobilnych. Często słyszymy określenie „big data”, lecz umożliwiając pracownikom zagłębienie się w gąszcz informacji, które dostępne są na urządzeniach mobilnych, pomagamy im odnaleźć rozwiązania problemów w momencie, w którym są najbardziej potrzebne – w rzeczywistym środowisku pracy.

Polityka BYOD (bring your own device) jest coraz częściej stosowana przez firmy na całym świecie. Pracownicy chcą korzystać ze swoich tabletów i smartfonów również do wykonywania zadań, do których wcześniej wykorzystywane były korporacyjne komputery stacjonarne lub laptopy. Już nie tylko poczta elektroniczna jest czytana na urządzeniach mobilnych, ale coraz częściej użytkownicy chcą mieć możliwość analizowania danych, wykonywania porównań i podejmowania decyzji, korzystając przy tym z tabletów. Konsumeryzacja IT sprzyja łatwiejszemu dostępowi do danych dla dużo liczniejszej grupy użytkowników.

 



autor: Marcin Mazur, QlikTech

Czytaj także

Polacy a bezpieczeństwo urządzeń mobilnych

Ostatnia aktualizacja: 15.05.2013 12:00
Aż 19,7 proc. respondentów biorących udział w badaniu przeprowadzonym na zlecenie firmy Trend Micro przechowuje hasła na smartfonach lub tabletach.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Jak wykorzystać potencjał technologii mobilnych w obsłudze klienta?

Ostatnia aktualizacja: 22.07.2013 09:16
Według badania przeprowadzonego na zlecenie Interactive Intelligence w kwietniu 2013, dwóch na pięciu klientów, którzy kontaktowali się z contact center w ciągu ostatniego roku, posiada smartfony, a co dziesiąty posiada tablet. Jednak niewiele firm zdaje sobie sprawę z potencjału, jaki posiadają technologie mobilne w zakresie usprawnienia obsługi klienta.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Urządzenia mobilne ratują rynek

Ostatnia aktualizacja: 27.07.2013 11:28
W trakcie kryzysu sprzedaż urządzeń mobilnych ratuje Intela. Dzięki nim spółka notuje niższe spadki od branżowej średniej. Ale komputery osobiste i serwery to wciąż ważny segment rynku, który w dodatku może jeszcze zyskiwać na znaczeniu. Dzięki dofinansowywanym z budżetu i UE programom, np. cyfryzacji i e-administracji już w przyszłym roku możliwa jest poprawa koniunktury i wzrost sprzedaży także tych urządzeń.
rozwiń zwiń