Nowe Technologie

Czy kampanie digital signage są efektywne?

Ostatnia aktualizacja: 24.11.2012 11:16
Firmy zlecające kampanie digital signage mają nowe narzędzie badające efektywność wydawanych pieniędzy. Reklama bez tej wiedzy jest w istocie paleniem kasy, i każdy kto decyduje o wydatkach nie mając wiedzy jakie efekty to przynosi - jest co najmniej niegospodarny.
Field Analyst
Field Analyst

 

NEC Display Solutions oficjalnie wprowadza na rynek FieldAnalyst, oprogramowanie biometryczne dla Digital Signage, automatycznie rozpoznające za pomocą kamer wiek, płeć, czas spojrzenia oraz dystans obserwatora od nośnika Digital Signage.

Pełne rozpoznanie adresata reklamy

FieldAnalyst może automatycznie analizować  parametry biometryczne w czasie rzeczywistym, oceniając liczbę klientów, ich płeć i grupę wiekową oraz ich sposób poruszania się po sklepie (wybór wejść, alejek, wyjść). Dzięki temu możliwe jest prowadzenie różnych analiz marketingowych, które uprzednio wymagały działań manualnych, włącznie z analizą widowni w czasie rzeczywistym i efektywności reklamy. Dostępne są dwie wersje FieldAnalyst: Gate, wyspecjalizowana wyłącznie do zliczania liczby przechodzących osób oraz Signage, bardziej zaawansowana, z dostępem do dodatkowych analiz z przeznaczeniem do zastosowania w kampaniach Digital Signage

 Anonimowe analizy wideo

FieldAnalyst wykorzystuje dane biometryczne do dostarczania anonimowych analiz wideo. Wyniki tych analiz zapisywane są w formacie numerycznym i można je od razu wykorzystać, przykładowo do zmiany wyświetlanego kontentu, tak aby jak najlepiej dopasować go do odbiorców oraz do raportowania w czasie rzeczywistym. Dane przydatne są również do późniejszych statystyk i raportów. Analizowana jest także odległość od ekranu i czas, przez jaki odbiorca patrzy w kierunku kamery, dzięki czemu można ocenić jego zainteresowanie i zaangażowanie. Dla łatwiejszej integracji FieldAnalyst z systemami Digital Signage i aplikacjami interaktywnymi pod koniec roku NEC Display Solutions wprowadzi na rynek oprogramowanie middleware Leafengine, które upraszcza integrację dużej liczby sensorów i rozwiązań softwarowych poprzez jeden standaryzowany interfejs.

NEC FieldAnalyst pomaga reklamodawcom i właścicielom sieci w analizie efektywności kampanii i w efekcie w zwiększeniu generowanych przychodów. Poprzez dostarczenie istotnych informacji,  właściciel sieci lub administrator może ocenić, jaki rodzaj kontentu jest najlepszy o danej porze dnia, czy przechodnie rzeczywiście patrzą na nośnik Digital Signage, jaka liczba osób wchodzi do sklepu i do jakich przedziałów wiekowych należą.

  • Dokładność systemu jest porównywalna do oceny ludzkiej, ale działanie jest szybsze i bardziej spójne. Ponadto FieldAnalyst spełnia wszystkie wymogi prawne, ponieważ żadne obrazy nie są zapisywane, przechowywane są tylko anonimowe dane liczbowe.

Oprogramowanie NEC FieldAnalyst w wersjach Signage i Gate będzie dostępne w listopadzie 2012.

 

 



autor: Cezary Tchorek-Helm

Zobacz więcej na temat: firma pieniądze
Czytaj także

Małe firmy nie potrafią promować się w Internecie

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2012 00:00
Jak podaje GUS, tylko 60 proc. oraz niewiele ponad 80 proc. firm z polskiego sektora MSP uruchomiło własną stronę WWW. Jeszcze mniejsza liczba przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie profesjonalnych kampanii reklamowych w sieci.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Firmy toną w socmediach

Ostatnia aktualizacja: 26.09.2012 00:00
Socmedia kuszą potencjałem. Mniejsze koszty dotarcia do potencjalnych klientów i większe możliwości prezentacji oferty. Jednak jak pokazują badania Gartner marketing w wirtualnych społecznościach to nie tylko szansa, ale i bolączka inwestycyjna firm. Nie stosując narzędzi mierzenia efektywności kampanii, przedsiębiorcy tracą pieniądze.
rozwiń zwiń