Nowe Technologie

Opakowanie to klucz do sukcesu

Ostatnia aktualizacja: 04.08.2013 15:37
Trwałość, poręczność, wytrzymałość i forma opakowania to kluczowe czynniki wpływające na decyzję o zakupie produktu danej marki – wynika z raportu pt. „Opakuj to. Rola designu w projektowaniu opakowań”.
Apple iPod
Apple iPod

Raport jest owocem współpracy marki TB Print, TB Energy i TB Clean z agencją Publicon, redaktor naczelną magazynu Packaging Polska Moniką Mikołajczak oraz ekspertami z zakresu marketingu dr Moniką Hajdas, dr Alicją Krzepicką i Pawłem Tkaczykiem.

Opakowanie jest jednym z narzędzi realizacji celów biznesowych i marketingowych. Powszechnie uważa się, że szczególne znaczenie ma w sektorze FMCG. Wyniki raportu pokazują jednak, że także w innych branżach opakowanie pełni kluczową rolę przy wyborze konkretnego produktu. Klienci często wybierają to, co pierwsze zwróci ich uwagę. Dobrze zaprojektowane opakowanie jest więc kluczem do sukcesu marki.

  • Na łamach raportu pt. „Opakuj to. Rola designu w projektowaniu opakowań” opublikowane zostały m.in. wyniki badania opinii polskich konsumentów, przeprowadzonego przez dr Alicję Krzepicką z Wojskowej Akademii Technicznej. Wyniki badania pokazują, że najbardziej cenionymi cechami opakowań są trwałość (77 proc. wskazań), poręczność (58 proc.), wytrzymałość (37 proc.) oraz forma (35 proc.). Respondenci przywiązują wagę również do wyglądu opakowań – szczególnie kobiety (63.proc). Co ciekawe, dla ludzi młodych (18 – 25 lat) opakowanie jest decydującym elementem przy zakupie produktów kosmetycznych, na przykład perfum.

Z przygotowanego raportu jasno wynika, że opakowanie powinno zachęcać do zakupu (96 proc. wskazań). Estetykę, szatę graficzną, kolor, kształt czy styl bardziej cenią sobie kobiety. Mężczyźni natomiast większą wagę przywiązują do poręczności, wytrzymałości czy też łatwości otwierania i zamykania. Dlatego producenci coraz częściej konkurują ze sobą nie tylko za pomocą kolorystyki, ale również kształtu, czy ergonomii. Ważnymi elementami stają się tłoczenia, zdobienia lub np. dodatek innych tworzyw – gumy czy ekologicznego papieru.

  • Badanie zostało przeprowadzone na grupie 1650 respondentów z 12 województw w okresie listopad – grudzień 2012. Analiza miała na celu poznanie opinii współczesnych konsumentów na temat opakowań produktów i ich wpływu na decyzje zakupowe.

 



autor: Jan Petersen

Czytaj także

Raport o prawie w email marketingu

Ostatnia aktualizacja: 27.07.2013 12:31
Wg badania przeprowadzonego przez GetResponse, marketerzy posiadają wiedzę o prawach i obowiązkach wynikających z prowadzenia tej formy akwizycji.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Gigantyczne koszty pozyskania nowego klienta

Ostatnia aktualizacja: 05.08.2013 10:11
Klient, użytkownik, kontrahent są racją istnienia firmy. Niestety, są coraz bardziej nielojalni i kosztowni w utrzymaniu. Według Bain & Company, zdobycie nowego klienta kosztuje firmy aż 7 razy tyle, co utrzymanie obecnego.
rozwiń zwiń