X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Redakcja Polska

Polska o przepisach dot. transportu w UE: niespójne z polityką klimatyczną

20.09.2019 15:01
Polska krytykuje projekt przepisów zaostrzających zasady w transporcie międzynarodowym i mówi, że są one niespójne z polityką klimatyczną Unii Europejskiej. Takie stanowisko przedstawił na unijnej naradzie ministerialnej w Brukseli wiceminister infrastruktury Rafał Weber.
Audio
  • Stanowisko Polski ws. transportu międzynarodowego przedstawił na unijnej naradzie ministerialnej w Brukseli wiceminister infrastruktury Rafał Weber (IAR)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjnepixabay.com

Chodzi między innymi o postulat Europarlamentu dotyczący obowiązkowego powrotu ciężarówki do bazy w kraju rejestracji raz na cztery tygodnie i ograniczenie przewozów kabotażowych. - Są to rozwiązania niewpisujące się w cele polityki prośrodowiskowej, bo rezultatem ich wprowadzenia będzie wzrost pustych przebiegów i wzrost emisji CO2. Niestety nie zawsze w politykach Unii Europejskiej wpływ na klimat jest brany pod uwagę - powiedział wiceminister infrastruktury.

Polska wielokrotnie krytykowała przepisy zaostrzające zasady w transporcie międzynarodowym wskazując, że wzrost kosztów i biurokratycznych wymogów doprowadzi do upadku wielu firm w Europie Środkowo-Wschodniej. Nasi przewoźnicy ucierpią najbardziej, bo Polska ma największą flotę transportową w całej Unii. Polska podkreślała, że to protekcjonizm gospodarczy Europy Zachodniej, która chce się pozbyć z rynku tańszej konkurencji z naszego regionu. Teraz Warszawa mówi o negatywnym wpływie propozycji na klimat.

O ostatecznym kształcie przepisów regulujących zasady w transporcie międzynarodowym zdecydują w negocjacjach przedstawiciele unijnych krajów i Parlamentu Europejskiego.

IAR/dad