X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Wielka kariera Denerwującej Żaby

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2010 16:25
W 2005 roku Crazy Frog i utwór "Axel F" zarobili dla swoich twórców 40 milionów funtów. Ale triumf kiczowatej melodyjki oznaczał zmiany w całym przemyśle muzycznym.

27 grudnia 2005 ogłoszono, że "Axel F" Crazy Froga jest najlepiej sprzedającym się dzwonkiem na komórkę mijającego roku. Piosenka, będąca remiksem tematu do "Gliniarza z Beverly Hills" nie była - delikatnie mówiąc - szczytem artyzmu. A jednak w maju 2005 Żaba wybiła z głowy samej Coldplay najwyższe miejsce na brytyjskiej liście przebojów. Był to pierwszy utwór przeznaczony na dzwonek komórki, który wspiął się na sam szczyt rankingu. Również w postaci fizycznej sprzedaż singla była sukcesem – w pierwszym tygodniu rozszedł się na płycie kompaktowej w liczbie ponad 150 tysięcy nośników.  

Animowana postać, Crazy Frog, wymyślona w 2003 roku przez szwedzkiego studenta Erika Wernquista rozpopularyzowana została przez produkującą materiały multimedialne dla komórek firmę Jamster. Licencję na fizyczny nośnik utworu wykupiła taneczna wytwórnia Ministry Of Sound.

W Anglii nazwano Crazy Froga "The Annoying Thing", czyli Wkurzające Coś. W brytyjskich kanałach telewizyjnych ciężko było się nie natknąć na reklamy z udziałem postaci. Dla wielu widzów było to nie do wytrzymania. Masowo wysyłano skargi. "Czuję się jakby ktoś wyprał mi mózg" – narzekał jeden z widzów.

Producentem "Axel F" był niemiecki duet Bass Bumpers. "Axel F" został światowym hitem na Wyspach Brytyjskich, w Irlandii, Turcji, Australii, Nowej Zelandii i w większości krajów europejskich. Sukces dzwonka komórkowego stworzył na rynku miejsce dla zabawek, gadżetów i dwóch gier komputerowych z udziałem Crazy Froga.

Wraz z karierą Żaby wpływy dzwonków na komórkę dwukrotnie przewyższył dochody ze sprzedaży singli na płycie kompaktowej. Co ciekawe – wytwórnie muzyczne zaczęły kupować od producentów treści na telefony komórkowe, prawa do publikacji utworów, tak jak zrobiło to Ministry of Sound. Wynikało to pośrednio z... chciwości wielkich wytwórni muzycznych. Sprzedaż w drugą stronę – kupno melodii Beatlesów czy Coldplay było dla firm dostarczających content komórkowy po prostu za drogie. Branża komórkowa pokazała, że jest w stanie wykreować własne fenomeny. 2005 był też rokiem coraz większej popularności Youtube’a i Myspace’a. Swój rozkwit przeżywały sieci wymiany plików. Sprzedaż płyt kompaktowych spadała już piąty rok z rzędu. Ale dopiero teraz schyłek ery płyty kompaktowej i masowej konsumpcji muzyki na fizycznych nośnikach rozpoczął się na dobre. Branża muzyczna wkraczała na nieznane wody, a zjawiska takie jak Crazy Frog były tego najlepszym świadectwem.

(kow)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Stańko, ale nie od trąbki

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2010 16:06
W kolejny przeglądzie nowości jazzowych pani Krystyna składa hołd muzyce Petera Gabriela, Lizz Wright wraca do gospel, Łagocki debiutuje, a Spejsi prezentują turbany.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Msza, która przyciągnęła nastolatków do kościoła

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2010 13:28
Na cztery, od murów świątyni w Podkowie Leśnej odbiła się salwa gitarowych dźwięków – tak w styczniu 1968 roku Czerwono Czarni rozpoczęli pierwszą w historii polskiego rocka mszę beatową.
rozwiń zwiń