X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Teatr Polski – wyspa w morzu ruin

Ostatnia aktualizacja: 26.08.2013 16:40
Według świadectwa Stanisławy Mrozińskiej, autorki książki "Teatr wśród ruin Warszawy", stan budynku był wstrząsający. Pierwsze powojenne lata okazały się dla Teatru Polskiego okresem, kiedy stał się on narzędziem i ofiarą historii.
Audio
  • O Teatrze Polskim w czasach stalinizmu (Notatnik Dwójki)
Budynek Teatru Polskiego w Warszawie
Budynek Teatru Polskiego w WarszawieFoto: Wikimmedia CommonsCC/ Maire

– Arnold Szyfman; założyciel i wieloletni dyrektor Teatru Polskiego; bardzo chciał na własne oczy zobaczyć jaki jest stan jego teatru, miejsca z którym związał całe swoje życie. Przyjechał do Warszawy w marcu 1945 roku i wtedy dokonał bardzo szczegółowej wizji lokalnej. Od razu zachował się tak, jakby od nowa ustanawiał w teatrze życie. – opowiadała w „Notatniku Dwójki” prof. Barbara Osterloff.

Na apel Szyfmana "powrotu do Teatru Polskiego” odpowiedziało bardzo wielu członków jego zespołu. Największym wyzwaniem dla dyrektora, było przekonanie władz, aby zapewniły aktorom jakieś lokum. Pierwszym spektaklem zagranym po wojnie była „Lila Weneda” Juliusza Słowackiego.  – Premiera odbyła się 17 stycznia 1946 r., czyli w rocznicę wkroczenia Wojska Polskiego do ruin Warszawy. To pierwsze przedstawienie, było bardzo ważną prezentacją, przede wszystkim siły środków artystycznych – podkreślała w rozmowie prof. Barbara Osterloff.

Zapraszamy do wysłuchania powojennej historii Teatru Polskiego.

Audycję przygotował Tomasz Mościcki.

***
Z okazji 100. rocznicy powstania stołecznej sceny prezentujemy w Dwójce audycje poświęcone Teatrowi Polskiemu.
W "Notatniku Dwójki" prof. Barbara Osterloff opowiadała już o planach i ambicjach, które towarzyszyły przygotowaniom do otwarcia instytucji, o trudnych dniach Teatru Polskiego w czasie I pierwszej wojny światowej, o Teatrze Małym , o premierowym przedstawieniu "Irydiona" z 29 stycznia 1913 roku, o najwybitniejszych reżyserach międzywojnia pracujących na tej scenie oraz o o latach Teatru Polskiego przed wybuchem II wojny światowej

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Mieliśmy polskiego Szekspira? Nieodkryty dramat staropolski

Ostatnia aktualizacja: 12.06.2013 09:55
- Polska tragedia renesansowa jest bardzo ciekawa - opowiada profesor Kruczyński - W "Pentesilei" Szymonowica, prawie w ogóle nieznanej sztuce, jest monolog bardzo przypominający monolog "być albo nie być" Hamleta.
rozwiń zwiń

Czytaj także

W sztuce chodzi o ryzyko. Także w teatrze lalek

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2013 11:00
Białostocki Teatr Lalek, który obchodzi 60-lecie, to jedna z najlepszych i najbardziej cenionych scen lalkowych w Polsce.
rozwiń zwiń