Świetlista postać w "Żywocie rozpustnika"

Ostatnia aktualizacja: 05.04.2017 12:47
- Anne Truelove wierzy w dobro w ludziach. Nie jest ona jednak bohaterką tragiczną, ma w sobie wiele światła - mówiła Louise Alder, która na tegorocznym Festiwalu Beethovenowskim wcieliła się w jedną z głównych postaci "Żywota rozpustnika" Igora Strawińskiego.
Audio
  • Louise Alder, Krzysztof Szumański i Alexander Liebreich o "Żywocie rozpustnika" Igora Strawińskiego (Filharmonia Dwójki)
Louise Alder
Louise AlderFoto: Gerard Collett/mat. prom.

Beethovenowski 1200.jpg
21. Wielkanocny Festiwal Beethovena w Dwójce

- Cała historia rozpoczyna się dla niej dobrze: Anne zakochana jest w Tomie Rakwellu, wspólnie spędzają czas na łonie natury. Wkrótce jednak Tom dowiaduje się o fortunie, którą odziedziczył, i postanawia wyruszyć do Londynu, by ją odebrać - przypomniała Louise Alder punkt wyjścia libretta opery Strawińskiego.

Tom wyjeżdża i słuch po nim ginie. Narzeczona postanawia go odszukać, choć - jak podkreślała Louise Alder - sama boi się prawdy, jaką może o nim odkryć…

Według Alexandra Liebreicha, który podczas wykonania koncertowej wersji "Żywota rozpustnika" (4.04) poprowadził Narodową Orkiestrę Symfoniczną Polskiego Radia, historia Strawińskiego podobna jest do "Doktora Fausta" Goethego. - W "Żywocie" pojawia się diabeł pod postacią Nicka Shadow, który kusi Toma Rakewella perspektywą bogactwa - mówił dyrygent.


Perianes Javier 1200.jpg
Perianes: słuchanie cudzych interpretacji jest groźne

Czy niewinna miłość Anny Trulove uratuje tytułowego rozpustnika? W jakim sensie "Żywot" to "Wolfgang Amadeusz Mozart komponujący »Święto wiosny«"? I jaki jest Nicka Shadow, najbardziej tajemnicza postać opery Strawińskiego?

***

Prowadzi: Monika Zając

Goście: Louise Alder (sopranistka), Krzysztof Szumański (baryton), Alexander Liebreich (dyrektor artystyczny NOSPR)  

Data emisji: 4.04.2016

Godzina emisji: 21.00

Materiał został wyemitowany w audycji "Filharmonia Dwójki".

jp/mc

Czytaj także

Najpiękniejszy Rachmaninow Vanessy Benelli Mosel

Ostatnia aktualizacja: 02.04.2017 11:38
"Płytowy Trybunał Dwójki" wybrał najlepsze wykonanie II Koncertu fortepianowego c-moll op. 18 rosyjskiego neoromantyka. 
rozwiń zwiń