X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Ewa Mrowca, motylki w brzuchu i inne sekrety klawesynu

Ostatnia aktualizacja: 02.12.2017 19:00
- Klawesynista jest zawsze rano technicznym, potem jest stroicielem, a wieczorem przebiera się  i musi grać – tak żartobliwie o swojej pracy opowiadała w "Five o’clock" Ewa Mrowca.
Audio
  • Rozmowa z Ewą Mrowcą i jej studentkami (Five o'clock/Dwójka)
Ewa Mrowca
Ewa MrowcaFoto: materiały prasowe

Goszcząca w Dwójce wykładowczyni Akademii Muzycznej w Łodzi opowiadała m.in. o tym, jak wygląda gra na kilku rodzajach klawesynu: włoskim, francuskim, flamandzkim i niemieckim.

- Instrument włoski nastrojony jest w temperacji mezotonicznej. Oznacza to, że grając na nim, mamy dużo interwałów czystych i możemy uzyskać mocno brzmiące akordy, takie jak C-dur czy D-dur. Są takie utwory jak "Tocatta Settima" Michelangelo Rossiego, podczas grania której czujemy pewnego rodzaju niepokój w brzuchu – powiedziała Ewa Mrowca, dodając, że nie zawsze z włoskiego instrumentu można wydobyć piękne i czyste dźwięki. Zmorą dla klawesynisty jest tzw. wilcza kwinta, znajdująca się między kwintą Gis a Es.

Jak narodził się klawesyn w Europie i czy klawesynista musi mieć bezbłędny słuch, by nastroić instrument? O tym w nagraniu audycji, w której posłuchamy również rozmowy ze studentkami Ewy Mrowcy: klawesynistką Zuzanną Budziarek i wiolonczelistką barokową Anną Cierpisz.


***

Tytuł audycji: Five o'clock

Prowadzi: Agata Kwiecińska

Goście: Ewa Mrowca (klawesynistka, pedagog), Zuzanna Budziarek (klawesynistka), Anna Cierpisz (wiolonczelistka barokowa)

Data emisji: 2.12.2017

Godzina emisji: 17.00

mz/mko


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Ta muzyka to krew dla ciała francuskiej kultury"

Ostatnia aktualizacja: 21.08.2017 14:36
- Wybraliśmy te utwory dlatego, że to część naszego francuskiego dziedzictwa muzycznego, rzadko wykonywana poza granicami Francji - o swoim koncercie na festiwalu "Muzyka w Raju" mówili w Dwójce muzycy zespołu Nevermind.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Barok i wiolonczela. Spotkanie z Jarosławem Thielem

Ostatnia aktualizacja: 13.11.2017 20:30
Gościem "Five o'clock" jest dyrektor artystyczny Wrocławskiej Orkiestry Barokowej. Transmisja spotkania na antenie Dwójki.
rozwiń zwiń