X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Pisanie dla radia nie ma ograniczeń". Festiwal Dwa Teatry 2018

Ostatnia aktualizacja: 02.07.2018 13:34
- Można wejść do głowy człowieka. Można umieścić akcję w Buenos Aires w 1919 i zrobić to realistycznie. Wspaniałe możliwości daje radio - podkreślał Wojciech Tomczyk w audycji poświęconej dramaturgii radiowej i telewizyjnej.
Audio
  • Rozmowa o dramaturgii radiowej i telewizyjnej (Strefa literatury/Dwójka)
Adam Ferency, Agata Kulesza, Robert Majewski, Ewa Bułhak. Nagranie radiowej adaptacji sztuki Magdaleny Miecznickiej Cudze meble w opracowaniu i reżyserii Wawrzyńca Kostrzewskiego
Adam Ferency, Agata Kulesza, Robert Majewski, Ewa Bułhak. Nagranie radiowej adaptacji sztuki Magdaleny Miecznickiej "Cudze meble" w opracowaniu i reżyserii Wawrzyńca KostrzewskiegoFoto: Grzegorz Śledź/PR2

teatr widownia scena 1200.jpg
Festiwal Dwa Teatry. "Dwójka bez słuchowisk nie byłaby sobą"

Z okazji XVIII Festiwalu Dwa Teatry rozmawialismy w Dwójce między innymi o tym, czym różni się pisanie dla radia od tworzenia dla telewizji. - Najpierw piszę sztukę z zamiarem wystawienia jej w teatrze żywego planu, potem oddaję do teatru telewizji. Jeśli piszę sztukę dla teatru, adaptowanie jej na potrzeby teatru telewizji jest naturalne i proste - opowiadał Wojciech Tomczyk. Jak dodał, pewne obrazy, pomysły czy sceny, które nie powinny się znaleźć w tekście dla teatru telewizji, mogą zaistnieć w przestrzeni słuchowiska. Bo "pisanie dla radia nie ma ograniczeń".

Polskie Radio Literatura>>>

Według Wawrzyńca Kostrzewskiego efekt pracy nad spektaklem telewizyjnym czy radiowym wynika ze "zderzenia dwóch wyobraźni: aktora i reżysera". Z kolei dla Tomasza Mana punktem wyjścia pracy nad tekstem jest scena żywego planu. - Moja wyobraźnia jest związana ze sceną teatralną – podkreślał.

W Dwójkowej dyskusji uczestniczyła również Monika Milewska. - Muszę mieć bardzo dokładnie nakreśloną scenerię. Kiedy piszę dla radia, włączam słuch i tym wewnętrznym uchem śledzę każdą minutę projektowanego słuchowiska – mówiła.

Jaka jest specyfika twórczości radiowej, a jaka telewizyjnej? A może dramaturgia jest tylko jedna? Czy piszący teksty przeznaczone na radiowe czy telewizyjne sceny myślą o aktorach? Zapraszamy do wysłuchania rozmowy.

***

Tytuł audycji: Strefa literatury

Prowadzi: Jacek Wakar

Goście: Monika Milewska (dramaturg, eseistka), Wojciech Tomczyk (scenarzysta, dramatopisarz), Wawrzyniec Kostrzewski (reżyser, scenarzysta), Tomasz Man (dramatopisarz, reżyser teatralny)

Data emisji: 2.07.2018

Godzina emisji: 18.00 

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Dwa Teatry 2018. Opowieść o poecie w getcie

Ostatnia aktualizacja: 02.07.2018 11:05
- Pokazujemy Władysława Szlengla przede wszystkim jako człowiek teatru - mówił Artur Hofman, reżyser "Okna na tamtą stronę", jednego ze spektakli Teatru Telewizji biorących udział w konkursie XVIII Festiwalu Dwa Teatry.
rozwiń zwiń