X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Elektroniczne pięciolinie

Ostatnia aktualizacja: 21.12.2013 15:00
W "Bitej godzinie" zwróciliśmy uwagę na eksperymentalne pomysły muzyczne, jakie pojawiają się w związku z rozwojem elektronicznej technologii, wychodząc od interaktywnej partytury "Spectral score" muzyka Krzysztofa Cybulskiego.
Audio
Partytura Spectral score
Partytura "Spectral score"Foto: archiwum Krzysztofa Cybulskiego

Muzyka i jej zapis - to temat bardzo obszerny i bardzo intrygujący. Z różnych powodów. Jeszcze dziś są tacy kompozytorzy - i to również w najmłodszym pokoleniu - którzy z kaligraficzną dokładnością zapisują dźwięki na papierze w pięć linii w sposób nie tylko precyzyjny, lecz także na tyle estetyczny, że można je uznać za prawdziwe dzieła sztuki. Osobnym zjawiskiem jest muzyczna grafika. Ale zapis muzyki najczęściej służy jednak do precyzyjnego komunikowania pomysłów kompozytora, a nowe media dają w tej dziedzinie ogromne pole do popisu. Większość kompozytorów korzysta ze specjalnych programów komputerowych służących zapisywaniu muzyki.

W "Bitej godzinie" zwróciliśmy Państwa uwagę na nowe, eksperymentalne pomysły, jakie pojawiają się w związku z rozwojem elektronicznej technologii. 29 października, w ramach festiwalu "Kultura 2.0", w warszawskiej Kordegardzie odbył się poprzedzony spotkaniem koncert - prezentacja autorskiego programu Krzysztofa Cybulskiego, muzyka i kompozytora, absolwenta Katowickiej Akademii muzycznej. To interaktywna partytura "Spectral score". Projekt jest eksperymentem, który będzie jeszcze modyfikowany i rozwijany.  
W koncercie wzięli udział artyści różnych scen muzycznych: gitarzysta Przemek Daniłowicz, klarnecista basowy Michał Górczyński, saksofoniści Lena Romul i Bolek Jezierski oraz altowiolista Michał Zaborski, wiolonczelista Mikołaj Pałłosz i grający na wioli da gamba Piotr Zalewski.

W "Bitej godzinie" rozmawialiśmy o tym pomyśle z uczestnikami programu - pomysłodawcą Krzysztofem Cybulskim oraz Bolkiem Jezierskim i Mikołajem Pałłoszem. Słuchaliśmy też fragmentów nagrań. Audycję prowadziła Ewa Szczecińska.

Zobacz więcej na temat: eksperyment MUZYKA
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Jak grać na gramofonie. Spotkanie z DJ-em Lenarem

Ostatnia aktualizacja: 22.11.2013 16:00
Gościem "Bitej godziny" był charyzmatyczny turntablista, promujący nowe techniki grania na gramofonach i płynnie poruszający się po różnych gatunkach muzycznych.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Muzyka nie dla dzieci?

Ostatnia aktualizacja: 29.11.2013 11:00
W "Bitej godzinie" rozmawialiśmy o muzyce współczesnej skierowanej do najmłodszych odbiorców.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Spór o "III Symfonię" Góreckiego

Ostatnia aktualizacja: 06.12.2013 18:01
- Przypomnieliśmy sobie, że muzyka nie musi się ograniczać do tej najbardziej kunsztownie opracowanej sfery materiałowej, że może wyrażać coś więcej – mówiła o najbardziej znanym utworze Henryka Mikołaja Góreckiego, krytyk muzyczny Małgorzata Gąsiorowska.
rozwiń zwiń