Meakultura - pasja ważniejsza od pieniędzy

Ostatnia aktualizacja: 14.02.2014 12:00
Gośćmi audycji "Bita godzina", byli twórcy i redaktorzy czasopisma internetowego meakultura.pl, które od dwóch lat poszerza krąg odbiorców muzyki współczesnej.
Audio
  • Meakultura - pasja ważniejsza od pieniędzy (Bita godzina/Dwójka)
Meakultura - pasja ważniejsza od pieniędzy
Foto: East News/Glow Images

Marlena Wieczorek i Ewa Schreiber, muzykolożki z Poznania, dwa lata temu postanowiły otworzyć czasopismo internetowe, w którym humaniści różnych dyscyplin pisaliby o muzyce. Tak powstała  meakultura.pl. Dziś zespół redakcyjny pisma liczy 7 osób, do tego 32 stałych współpracowników, a także stażyści. Meakultura nie ma stałej dotacji, wolontariat jest codziennością tego coraz bardziej popularnego pisma, w którym ważne miejsce poświęca się muzyce współczesnej.

Gośćmi Dwójki były zastępca redaktor naczelnej czasopisma dr Ewa Schreiber oraz stali współpracownicy meakultura.pl - Aleksandra Masłowska i Bartosz Dąbrowski.

***

Tytuł audycji: Bita godzina

Przygotowała: Ewa Szczecińska

Goście: dr Ewa Schreiber (zastępca redaktor naczelnej meakultura.pl) Aleksandra Masłowska i Bartosz Dąbrowsk (stali współpracownicy magazynu)

Data emisji: 14.02.2014

Godzina emisji: 22.30

mm

Czytaj także

Wojciech Michniewski o "prawach" Lutosławskiego

Ostatnia aktualizacja: 25.12.2013 11:00
- Symfoniami III i IV dyryguję, gdy tylko nadarzy się okazja, bo bardzo je lubię. Jedna z nich jest wybitna, a druga wybitnie piękna - mówił gość "Bitej godziny", który opowiedział o specyfice muzyki Witolda Lutosławskiego.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Czego nie wolno nam usłyszeć?

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2014 20:00
- Cała ta książka jest w pewnym sensie o tym, jak tracimy dźwięk i co się z nim dzieje, gdy już się z nas wydobędzie - mówił w Dwójce Michał Libera, autor pracy "Doskonale zwyczajna rzeczywistość".
rozwiń zwiń
Czytaj także

Beethoven w klubie jako odtrutka na wyścig szczurów?

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2014 19:00
Czy wykonywanie triów Beethovena w warszawskich klubach, i to przez muzyków, którzy od lat Beethovena nie grali, to początki subkultury muzyki klasycznej? O tym fenomenie opowiadali w Dwójce Marcin Masecki, Dagna Sadkowska i Mikołaj Pałosz.
rozwiń zwiń