X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Aby robić dobry teatr, trzeba słuchać publiczności

Ostatnia aktualizacja: 27.06.2013 19:00
- Jesteśmy teatrem, który ma małą scenę, liczną widownię i próbuje z nią rozmawiać językiem współczesnym - mówił Maciej Englert, dyrektor Teatru Współczesnego w Warszawie. Jak to dobrze robić? Z dyrektorami teatrów i obserwatorką ich działalności rozmawialiśmy w Dwójce.
Audio
  • Jak ze statystycznego punktu widzenia wygląda polski teatr? Jak kondycję polskich scen oceniają ich dyrektorzy? Dyskusja z ludźmi kierującymi teatrami w Polsce (Teatralna Loża Andrzeja Matula/Dwójka)
Teatr Ósmego Dnia
Teatr Ósmego DniaFoto: PAP/Marek Zakrzewski

- Mam zabawną książkę, która się nazywa "Raport o działaniu teatrów warszawskich" z 1930 roku. Konkluzja mnie rozbawiła, że im teatry dostają więcej pieniędzy, tym teatr jest słabszy - mówił Englert w "Teatralnej Loży Andrzeja Matula" w Dwójce.
Co statystyka może powiedzieć dziś o polskim teatrze? Czy statystyczne podsumowanie sezonu teatralnego ma dla dyrektorów scen istotne znaczenie?
Od kilku lat Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego wydaje właśnie takie podsumowanie zatytułowane "Teatr w Polsce". Lada dzień ukaże się tom dokumentujący sezon 2011/2012.
- Wykazaliśmy jaki jest poziom dotacji, a jaki innych wpływów w 80% teatrów. Analizując cztery przebadane przez nas sezony, można stwierdzić, że wpływy ze sprzedaży biletów się zwiększają - mówiła Dorota Buchwald, kierownik Działu Dokumentacji Teatralnej Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego. Z pierwszych tak dokładnych badań w Polsce wynika więc, że finansowo nie dzieje się źle. Ale Buchwald w audycji podawała też kontrargumenty do wypowiedzi dyrektorów teatrów o działaniu swoich scen.
Gośćmi "Teatralnej Loży Andrzeja Matula" byli także reprezentujący bardzo różne repertuarowo teatry: Maciej Englert - dyrektor naczelny i artystyczny Teatru Współczesnego w Warszawie; Tomasz Kubikowski - zastępca dyrektora artystycznego Teatru Narodowego w Warszawie; Sebastian Majewski - zastępca dyrektora ds. artystycznych Narodowego Starego Teatru w Krakowie, w latach 2008-2012 dyrektor artystyczny Teatru Dramatycznego im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu.
Podczas audycji wysłuchaliśmy również rozmowy z Jackiem Malinowskim - dyrektorem naczelnym i artystycznym Białostockiego Teatru Lalek.
Audycję przygotowali Andrzej Matul i Konrad Szczebiot.

Zobacz więcej na temat: POLSKA TEATR
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Rosja w teatrze. "Ludźmi trzeba wstrząsnąć"

Ostatnia aktualizacja: 11.06.2013 10:25
- Teatr powinien poruszać, wstrząsać, bulwersować. Wiem, że jest wielu przeciwników takiego myślenia o teatrze. Wydaje mi się jednak, że widz poszukuje wstrząsów - mówi Lew Dodin, rosyjski reżyser, o którym mówi się "żywy klasyk".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Adam Sajnuk: Kraków jest zakleszczony; wolę Warszawę z jej bałaganem

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2013 21:00
Szef nowo otwartego Teatru Warsawy rozmawiał z Magdaleną Juszczyk o pejzażu kulturalnym stolicy i jego przemianach.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Dożywocie" Aleksandra Fredry – premiera w Dwójce!

Ostatnia aktualizacja: 20.06.2013 11:00
Cykl "Słuchowisko na lato" inaugurujemy premierą komedii Aleksandra Fredry w reżyserii Jana Englerta, który wystąpi także w jednej z ról. W pozostałych m.in. Marcin Hycnar, Jarosław Gajewski, Krzysztof Gosztyła, Emilian Kamiński.
rozwiń zwiń