Edukacją naszych dzieci zajmą się teraz... nowe filharmonie

Ostatnia aktualizacja: 11.11.2014 21:00
- W polskiej architekturze dokonał się imponujący przełom - mówiła o wysypie nowoczesnych sal koncertowych architekt Ewa Porębska. Tylko komu będą one służyć?
Audio
  • Edukacją naszych dzieci zajmą się teraz... nowe filharmonie (O wszystkim z kulturą/Dwójka)
Wnętrze nowego gmachu Filharmonii Szczecińskiej im. Mieczysława Karłowicza
Wnętrze nowego gmachu Filharmonii Szczecińskiej im. Mieczysława Karłowicza Foto: Marcin Bielecki/PAP

Jak grzyby po deszczu rosną piękne, funkcjonalne miejsca do słuchania muzyki: w Lusławicach, Szczecinie, Katowicach, wkrótce we Wrocławiu. Co jednak zrobić, by te monumentalne inwestycje (koszt każdej to kilkaset milionów) przyciągnęły nową publiczność?

- Od jakiegoś czasu przygotowujemy sobie słuchaczy. Prowadzimy programy dla dzieci i całych rodzi, kursy i zespoły młodzieżowe. Uczymy też rodziców śpiewania kołysanek na oddziałach położniczych i szkołach rodzenia. Bo, jak powiedział Zoltán Kodály, dziecko trzeba zacząć uczyć muzyki dziewięć miesięcy przed narodzeniem... matki - powiedział Andrzej Kosendiak, dyrektor Narodowego Forum Muzyki.

Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą
Prowadził: Jacek Hawryluk
Goście: Joanna Wnuk-Nazarowa (dyrektor NOSPR-u), Dorota Serwa (dyrektor Filharmonii Szczecińskiej), Andrzej Kosendiak (dyrektor Narodowego Forum Muzyki) i Ewa Porębska (redaktor naczelna miesięcznika „Architektura-Murator”)

Data emisji: 10.11.2014
Godzina emisji: 18.00

mm

Czytaj także

Nowa sala NOSPR: reżyser dźwięku dostaje tu pełną paletę barw

Ostatnia aktualizacja: 04.10.2014 15:31
- Ponieważ fonografia kojarzy mi się z malarstwem, to powiedziałbym, że w tej sali dostajemy naturalne światło zamiast świetlówki - o możliwościach akustycznych nowej sali koncertowej NOSPR opowiadał reżyser dźwiękowy Wojciech Marzec.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jurek Dybał: sala NOSPR przypomina Musikverein

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2014 17:05
- Tam akustyka też jest bardzo wymagająca, trzeba wiedziec jak grać. Gościnne zespoły mają z tym dość duży problem - o swoich wrażeniach z występu na Festiwalu Otwarcia NOSPR w Katowicach mówił w Dwójce Jurek Dybał, kontrabasista Wiedeńskich Filharmoników.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Piotr Beczała: nowa siedziba NOSPR zbliża Katowice do Londynu

Ostatnia aktualizacja: 29.10.2014 22:00
- Jestem pod ogromnym wrażeniem tej sali. Jest ona fenomenem na skalę światową, bo w czasach kryzysu, gdzie teatry są zamykane, gdzie na kulturę mało kto stawia, tutaj powstaje taka cudowna siedziba - mówił w Dwójce śpiewak, który swoim występem uświetnił Festiwal Otwarcia siedziby NOSPR.
rozwiń zwiń