X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Jak zmieścić tysiąc stron w przedstawieniu?

Ostatnia aktualizacja: 04.03.2015 19:00
Gdyby wystawić "Czarodziejską Górę" Tomasza Manna w całości, spektakl trwałby przez kilkadziesiąt godzin. Jak redukować wielką prozę na potrzeby sceniczne? To pytanie zadaliśmy ludziom teatru.
Audio
  • Jak adaptować wielką prozę na potrzeby teatru? (O wszystkim z kulturą/Dwójka)
Teksty dramatyczne napisane na potrzeby sceny zawierają pewien sceniczny mechanizm, w prozie ten mechanizm trzeba odkryć na własny użytek - mówił o teatralnych adaptacjach powieści dramaturg Piotr Gruszczyński
"Teksty dramatyczne napisane na potrzeby sceny zawierają pewien sceniczny mechanizm, w prozie ten mechanizm trzeba odkryć na własny użytek" - mówił o teatralnych adaptacjach powieści dramaturg Piotr GruszczyńskiFoto: Pixabay/stux/CC0 Public Domain

"Czarodziejska góra" Tomasza Manna trafiła niedawno na scenę warszawskiego Teatru Syrena (to najnowsza premiera w reż. Wojciecha Malajkata). W Teatrze Dramatycznym natomiast obejrzeć można "Rosyjski kontrakt" na podstawie "Epifańskich śluz" Andrieja Płatonowa (reż. Krzysztof Rekowski ). Tymczasem w Nowym Teatrze Krzysztof Warlikowski pracuje nad przedstawieniem opartym na cyklu powieściowym Marcela Prousta "W poszukiwaniu straconego czasu".

O kulisach pracy nad teatralnymi adaptacjami wielkich powieści opowiadał w Dwójce m.in. Piotr Gruszczyński. - Jeżeli się bierze do ręki ogromną powieść, nie chodzi o to, żeby zrobić jej streszczenie czy audiobook – podkreślał.

***

Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą

Prowadzący: Jacek Wakar

Goście: Wojciech Malajkat (reżyser), Krzysztof Rekowski (reżyser), Piotr Gruszczyński (dramaturg)

Data emisji: 4.03.2015

Godzina emisji: 18.00

bch/jp

Zobacz więcej na temat: Jacek Wakar TEATR
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Wybitny i okrutny. Bogusławski według Węgrów

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2015 19:44
- To niezwykle ciekawy splot historii i fantazji autorskiej - mówiła o sztuce "Szalbierz" Györgyego Spiró dr Halina Waszkiel, autorka prac o teatrze i dramacie XIX wieku.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"W teatrze najsmutniejsze jest kombatanctwo"

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2015 19:58
- Nie wierzę w historię teatru, wierzę w jego pamięć. Historia teatru jest martwa z zasady - wyznawał w Dwójce krytyk teatralny Tadeusz Nyczek.
rozwiń zwiń