"Zakochany Szekspir". Brawura na elżbietańskiej scenie

Ostatnia aktualizacja: 18.07.2017 19:00
- Gdański Teatr Szekspirowski to specyficzna przestrzeń. Trójdzielny układ widowni, znacząco podwyższona scena i stojąca wokół widownia – to wszystko wymaga zupełnie innego aktorstwa – powiedział Paweł Aigner.
Audio
  • Paweł Aigner i prof. Jerzy Limon opowiadają o pracy nad spektaklem “Zakochany Szekspir” w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim (O wszystkim z kulturą/Dwójka)
Spektakl Zakochany Szekspir
Spektakl "Zakochany Szekspir"Foto: materiały prasowe Teatru Wybrzeże

Goszczący w Dwójce reżyser opowiadał o pracy w teatrze, dla którego przygotował najnowszą sztukę pt. "Zakochany Szekspir".

- Trzeba sobie wyobrazić, że granie na scenie elżbietańskiej związane jest z koniecznością wypracowania skupionego aktorstwa. Każda pauza musi być zrobiona w odpowiednim miejscu tak, aby utrzymać spajającą widownię energię. Pracując nad "Zakochanym Szekspirem", powiedzieliśmy sobie jasno, że, aby nie stracić koncentracji widowni, musimy olśnić ją brawurą. Stąd obecne w spektaklu liczne pojedynki, tańce i hulaszcze sceny – dodał Paweł Aigner.

W nagraniu audycji posłuchamy ponadto m.in. o realizacji spektaklu "Wesołe kumoszki z Windsoru", które reżyser również zrealizował na deskach Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego.

***

Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą

Prowadzi: Jacek Wakar

Gość: Paweł Aigner (reżyser), prof. Jerzy Limon (dyrektor Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego)

Data emisji: 18.07.2017

Godzina emisji: 18.00

mz/mc

Czytaj także

Relacja z Festiwalu Szekspirowskiego

Ostatnia aktualizacja: 05.08.2015 18:00
Do Gdańska zajrzeliśmy w środowe popołudnie. Wspominaliśmy ponadto zmarłego 5 sierpnia Jerzego Płażewskiego, nestora polskiej krytyki filmowej.
rozwiń zwiń