X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Kler". Sztuka moralizowania i grzech stereotypów

Ostatnia aktualizacja: 10.10.2018 18:00
- Sądzę, że Smarzowskiemu udało się wznieść ponad doraźną publicystykę, choć zajmuje jednoznaczną pozycję stając po stronie, która stara się moralizować. A ta postawa ma bogatą, dobrą tradycję sięgającą dwa stulecia wstecz - mówiła w Dwójce Adriana Prodeus.
Audio
  • "Kler". Doraźna publicystyka czy spójne artystycznie dzieło? (O wszystkim z kulturą)
Robert Więckiewicz. Kadr w filmu Kler
Robert Więckiewicz. Kadr w filmu "Kler"Foto: Bartek Mrozowski/Kino Świat/mat.pras.

Atak paniki1200.jpg
Paweł Maślona: mój film nie jest komedią

W audycji "O wszystkim z kulturą" rozmawialiśmy o najnowszym filmie Wojciecha Smarzowskiego. "Kler" przejdzie do historii jako produkcja, która pobiła rekord otwarcia w polskich kinach od 1989 roku. Obejrzało go blisko milion widzów w pierwszy weekend (935 tys. 357 osób). Jedni twierdzą, że najnowszy film twórcy "Drogówki" i "Wołynia" jest jednowymiarowy, przerysowany i obraża wiarę. Inni uważają, że jedynie punktuje problemy Kościoła.

- Ten film wpisuje się w konkretną tradycję moralizatorską. Dawno już takiego obrazu nie było i bardzo dobrze, że jest. Moim zdaniem ten film nie występuje przeciwko osobom wierzącym i nie jest świętokradczy - zadeklarowała Adriana Prodeus. - Zgadzam się z opinią, że Smarzowski nie uderza w wiarę, ale jego film jest jednostronny i przerysowany, czego nawet sam reżyser nie ukrywa. Trudno uznać ten film za wyważony, za dążący do odkrycia obiektywnej prawdy. To obraz utkany ze stereotypów, a te nigdy sztuce dobrze nie robią - stwierdził zaś Piotr Zaremba.

Czy Wojciechowi Smarzowskiemu udało się wznieść nad doraźną publicystykę i stworzyć spójnie artystycznie dzieło? Czy eksplorowanie przeklętych polskich tematów dało mu rząd dusz nad współczesną publicznością? O tym w nagraniu audycji.

***

Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą

zaprasza Marcin Pesta

Goście: Adriana Prodeus (krytyk filmowy), Piotr Zaremba (publicysta), Jacek Wakar (PAP)

Data emisji: 10.10.2018

Godzina emisji: 17.30 

mko

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Wojciech Smarzowski: "Kler" nie dotyka wiary

Ostatnia aktualizacja: 26.09.2018 17:55
- Robię filmy o tym, co mnie boli. W tym opowiadam o instytucji. Dla mnie było bardzo ważne, żeby to był film o ludziach, którzy są tacy sami jak ja. Tyle tylko, że noszących sutanny - mówił w Dwójce reżyser filmu nagrodzonego na tegorocznym festiwalu w Gdyni.
rozwiń zwiń