Historyk sztuki Adam Mazur wpisuje twórczość Wojtka Wilczyka w nurt opozycji wobec fotografowania pięknej i nowoczesnej Polski. – Od XIX w. tradycja polskiej fotografii zakładała odnoszenie się do ziemi ojczystej w sposób pozytywny – opowiadał. – Początki zmian zaczęły być widoczne w latach 50. XX w., ale dopiero po upadku PRL ten pejzaż okazał się tak ohydny, że od patrzenia bolały oczy – dodał.
Wojtek Wilczyk zainteresował się kibicowskim graffiti podczas realizacji innego projektu. Zaskoczyła go wtedy symbolika, którą przepełniona były owe dzieła - na tyle kontrowersyjna, że redaktor albumu postanowił nie włączać tych pierwszych zdjęć do publikacji.
***
Tytuł audycji: Kwadrans bez muzyki
Prowadzi: Aleksandra Łapkiewicz
Goście: Wojciech Wilczyk (fotograf) oraz Adam Mazur (historyk i krytyk sztuki)
Data emisji: 27.05.2015
Godzina emisji: 15.00
mc/mm