X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Michał Mendyk: skala dorobku Bogusława Schaeffera jest niezmierzona

Ostatnia aktualizacja: 02.07.2019 11:54
- Co chwila w sytuacjach koncertowych i fonograficznych pojawiają się utwory, które zaskakują swoją niedogmatycznością i nieadekwatnością do epoki, w której powstały - o znaczeniu twórczości zmarłego Bogusława Schaeffera opowiadał w Dwójce szef wytwórni Bôłt Records.
Audio
  • Wspomnienie o Bogusławie Schaefferze (Letnia noc/Dwójka)
Bogusław Schaeffer
Bogusław SchaefferFoto: PAP/Andrzej Rybczyński

pap Schaeffer 1200.jpg
Zmarł Bogusław Schaeffer, "ojciec nowej muzyki w Polsce"

1 lipca 2019 roku w wieku 90 lat odszedł wybitny kompozytor, dramaturg, autor monografii i artykułów poświęconych muzyce współczesnej i historii muzyki. Przez wielu Bogusław Schaeffer uważany był za wizjonera, który wyprzedził swoje czasy. - Jeśli mówimy o utworze blueS No. 2 z roku 1972, to nagle odnajdujemy tam montaż instrumentalnych nagrań jazzowych, który mógłby się pojawić na jednej z płyt wytwórni Ninja Tune w latach 90. - podkreślił Michał Mendyk.

Krytyk muzyczny dodał, że wielkość Bogusława Schaeffera polegała na odwadze w błądzeniu i szukaniu nowych form wyrazu. W podobnym duchu o działalności teatralnej twórcy wypowiadał się prof. Mikołaj Grabowski: - Myśmy byli w pętach uczenia aktora stosując jedyną słuszną metodę przyczynowo skutkową. Bogusław Schaeffer wyrzucił tę metodę na bruk i stworzył teatr instrumentalny. Był dla mnie jak przypływ świeżego powietrza.

O współpracy z "ojcem nowej muzyki w Polsce" opowiadał też prof. Marek Chołoniewski. Gość audycji mówił o utworach Bogusława Schaeffera, które czekają na odkrycie.

***

Tytuł audycji: Letnia noc

Prowadził: Adam Suprynowicz

Goście: Michał Mendyk, prof. Mikołaj Grabowski, prof. Marek Chołoniewski

Data emisji: 1.07.2019

Godzina emisji: 23.00

bch/pg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Krzysztof Knittel o Pasji zainspirowanej ludzką mową

Ostatnia aktualizacja: 15.04.2019 17:45
- Nie wymyślam melodii, żeby dać uszom niezwykłe wrażenia, tylko staram się oddawać najuczciwiej brzmienie danego tekstu po polsku - mówił w Dwójce kompozytor "Męki Pańskiej według Św. Mateusza".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Viviane Hagner: muzyka Unsuk Chin jest niesamowita

Ostatnia aktualizacja: 15.06.2019 12:00
- Najlepsze w muzyce współczesnej, najnowszej jest to, że my, wykonawcy mamy okazję osobiście poznać twórców dzieł, które gramy, skonsultować z nimi wszelkie niuanse. Pamiętam kiedy Unsuk pokazała mi pierwsze strony Koncertu. Spojrzałam na nie i od razu pomyślałam, że to będzie niesamowite dzieło - mówiła w Dwójce niemiecka skrzypaczka.
rozwiń zwiń