X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Symfonia syren fabrycznych", czyli muzyka radziecka

Ostatnia aktualizacja: 06.12.2014 21:00
Po rewolucji 1917 r. silne rosyjskie ruchy awangardowe włączyły się w propagandę nowego ustroju. Wkrótce jednak ustrój odwrócił się od nich. Jak do tego doszło?
Audio
  • "Symfonia syren fabrycznych", czyli awangarda i socrealizm (Bariera dźwięku/Dwójka)
W jakiej kondycji rosyjskie ruchy awangardowe przetrwały rewolucję i jak współdziałały z propagandą młodego państwa radzieckiego?
W jakiej kondycji rosyjskie ruchy awangardowe przetrwały rewolucję i jak współdziałały z propagandą młodego państwa radzieckiego?Foto: Randen Pederson/Flickr/CC by 2.0 (fragm.)

– Po 1917 r. spolaryzowały się postawy rosyjskich kompozytorów – mówił dr Sławomir Wieczorek. – Kilku z nich wyjechało z Rosji, jak Mikołaj Obuchow. Z drugiej strony mamy do czynienia z sytuacją np. Arthura Lourié, który został szefem bardzo ważnej komórki odpowiedzialnej za kulturę w radzieckiej Rosji – dodał.

Byli też kompozytorzy, którzy kontynuowali poszukiwania przełomu w muzyce, propagując przy tym zachodnią awangardę. Opozycją wobec nich stało się Stowarzyszenie Muzyki Proletariackiej. Napięcie między tymi dwiema grupami to charakterystyczny rys życia muzycznego po rewolucji 1917 r. Tę chwiejną równowagę zniweczyło jednak dojście Stalina do władzy, który miał zupełnie inny pomysł na muzykę.

***

Tytuł audycji: Bariera dźwięku
Prowadzenie:
Adam Suprynowicz
Goście:
dr Sławomir Wieczorek (muzykolog z Uniwersytetu Wrocławskiego)

Data emisji: 5.12.2014

Godzina emisji: 22.30

mc

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Schönberg nigdy nie skodyfikował dodekafonii

Ostatnia aktualizacja: 27.10.2014 16:00
Mity i stereotypy dotyczące muzyki dodekafonicznej podważała w Dwójce doktor Iwona Lindstedt, muzykolog z Uniwersytetu Warszawskiego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wyśpiewać tragizm śmierci z rąk nazistów. Analizujemy dzieło Luigiego Nono

Ostatnia aktualizacja: 07.11.2014 23:00
- "Il canto sospeso" to kantata powstała do tekstów członków ruchu oporu skazanych na zagładę - mówił w Dwójce muzykolog Krzysztof Kwiatkowski.
rozwiń zwiń