X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Andrzej Kosendiak: Mielczewski był najpopularniejszym polskim kompozytorem epoki baroku

Ostatnia aktualizacja: 04.12.2018 10:00
- W XVII wieku dzieła Marcina Mielczewskiego były znane w całej Europie. Jego utwory zachowały się w zbiorach od Lubeki przez miasta saksońskie, Morawy, Gdańsk, Wrocław aż po Smoleńsk - mówił w Dwójce szef Narodowego Forum Muzyki.
Audio
  • Andrzej Kosendiak o twórczości Marcina Mielczewskiego (Poranek Dwójki)

Muzyka Marcina Mielczewskiego wypełniła szósty krążek z cyklu prezentującego twórczość mistrzów polskiego baroku. Pomysłodawca przedsięwzięcia Andrzej Kosendiak podkreślił, że twórczość Mielczewskiego jest mu szczególnie bliska ze względu na związki kompozytora z Wrocławiem. - Bywał na Śląsku, bywał w Nysie. Jego muzyka zachowała się w archiwach kościołów wrocławskich. Po wojnie te archiwalia trafiły do Moskwy wywiezione przez Armię Czerwoną - opowiadał gość "Poranka Dwójki".

Andrzej Kosendiak podkreślił, że płycie, zbierającej dzieła z kolekcji kościoła św. Marii Magdaleny we Wrocławiu, towarzyszy bogata w treści książeczka omawiająca poszczególne utwory Mielczewskiego. - Płyta jest pewną dokumentacją naszego dorobku artystycznego. Za każdym razem nam zależy, żeby zawartość wydawnictwa była wysokiej klasy. Chcemy by książeczka była wyczerpująca, żeby szata graficzna była w najlepszym stylu.

Okazją do promocji twórczości Mielczewskiego, ale też Mikołaja Zieleńskiego, Adama Jarzębskiego czy Bartłomieja Pękiela jest projekt "Musica polonica rediviva", podczas którego młodzi artyści z różnych krajów poznają polską muzykę dawną. Andrzej Kosendiak opowiadał w audycji o reakcjach młodych instrumentalistów na twórczość barokową z naszej części świata i zaskakującym toaście, który wznieśli na zakończenie projektu.

***

Prowadzi: Jakub Kukla

Gość: Andrzej Kosendiak (szef Narodowego Forum Muzyki)

Data emisji: 4.12.2018

Godzina emisji: 8.30

Materiał został wyemitowany w audycji "Poranek Dwójki".

bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Capella Regia Polona zaczyna od triady największych kompozytorów baroku

Ostatnia aktualizacja: 23.10.2018 17:57
- Rozumiem, że jest moda na barok polski, a z racji tego, że działamy przy Polskiej Operze Królewskiej oczywiście chcemy wystawiać dzieła polskie. Stwierdziłem jednak, że na początku dobrym pomysłem będzie pokazanie najwybitniejszych twórców baroku, czyli Händla, J. S. Bacha i Monteverdiego - mówił w Dwójce Krzysztof Garstka.
rozwiń zwiń