"Judyta triumfująca" Vivaldiego. Które nagranie najlepsze?

Ostatnia aktualizacja: 08.02.2020 21:36
Zapraszamy do wysłuchania nagrania Płytowego Trybunału Dwójki, podczas którego jury wybrało najlepsze nagranie Oratorium "Juditha triumphans" Antonia Vivaldiego.
Audio
  • "Judyta triumfująca" Vivaldiego. Które nagranie najlepsze? (Płytowy Trybunał Dwójki)
Płytowy Trybunał Dwójki
Płytowy Trybunał DwójkiFoto: Piotr Piorun/PR

P1088334.jpg
"Judyta triumfująca" Vivaldiego przed Płytowym Trybunałem

Jury w składzie: Dorota Kozińska, Lilianna Stawarz i Anna Radziejewska wskazało na następujące nagranie:

Magdalena Kožená – mezzosopran (Judyta), Maria José Trullu – mezzosopran (Holofernes), Marina Comparato – mezzosopran (Vagaus), Anke Herrmann – sopran (Abra), Coro Giovanile dell’Accademia Nazionale di Santa Cecilia, Academia Montis Regalis, dyr. Alessandro De Marchi (nagranie: październik 2000, Instituto di Musica Antica Academia Montis Regalis, Mondovi, Włochy; Naïve/Opus 111 2001)

Pozostałe nagrania:

Birgit Finnilä – kontralt (Judyta), Julia Hamari – mezzosopran (Holofernes), Elly Ameling – sopran (Vagaus), Ingeborg Springer – mezzosopran (Abra), Soliści Chóru Radiowego z Berlina, Kammerorchester Berlin, dyr. Vittorio Negri (nagranie: marzec, maj 1974, Berlin; 3 LP Philips 1975/CD Philips-Decca 2003)

Gloria Banditelli – mezzsopran (Judyta), Judit Németh – mezzsopran (Holofernes), Annette Markert – mezzosopran (Vagaus), Mária Zádori – sopran (Abra), Savaria Vocal Ensemble, Capella Savaria, dyr. Nicholas Mc Gegan (nagranie: 1988, 1990, Węgry; Hungaroton 1990, Brilliant Classics)

Ann Murray – mezzosopran (Judyta), Susan Bickley – mezzosopran (Holofernes), Maria Cristina Kiehr – sopran (Vagaus), Sarah Connolly – mezzosopran), Choir of The King’s Consort, The Kings’ Consort, dyr. Robert King (nagranie: 8-14.10.1997, Londyn; Hyperion 1998/”Vivaldi – The Complet Sacred Music” 11 CD Hyperion 2005)

Barbara di Castri – mezzosopran (Judyta), Lucia Sciannimanico – mezzosopran (Holofernes), Nicki Kennedy – sopran (Vagaus), Alessandra Rossi – mezzosopran (Abra), Modo Antiquo, dyr. Federico Maria Sardelli (nagranie: sierpień 2000, Barga, Toskania; Tactus 2002)

Marianne Beate Kielland – mezzosopran (Judyta), Marina de Liso – mezzosopran (Holofernes), Rachel Redmond - sopran (Vagaus), Lucia Martin-Cartón – sopran (Abra), żeński skład La Capella Reila de Catalunya, Le Concert de Nations, dyr. Jordi Savall (nagranie: live 15 października 2018 roku, Wielka sala im. Pierre’a Boulez, Cite de la musique – Philharmonia de Paris; Alia Vox 2019)

***

Plan słuchania był następujący:

I runda
(I cz.) Chór „Arma, caedes, vindictae, furores”
(I cz.) Judyta (aria) “Veni, me sequere fida”

II runda
(II cz.) Holofernes (aria) „Noli, o care, te adorantis”

III runda
(I cz.) Vagaus (aria) „Armatae face”
(I cz.) Abra (aria) „Fulgeat sol frontis decorae”

Finał
(II cz.) Judyta (recytatyw, aria, recytatyw) „Summe Astrorum Creator”, „In somno profundo” „Impii, indigni Tiranni”

***

Tytuł audycji: Kto słucha, nie błądzi, czyli Płytowy Trybunał Dwójki 

Prowadził: Jacek Hawryluk

Data emisji: 8.02.2020

Godzina emisji: 17.00

Czytaj także

Barbara Kinga Majewska: wolę repertuar, którego nie mam w uchu

Ostatnia aktualizacja: 26.09.2019 11:56
- Mam bardzo krytyczny stosunek do tego, jak poruszam się względem tradycji. Uważam, że powinno się mieć na uwadze całe zaplecze wykonań, które towarzyszy wielkim dziełom. W momencie, gdy mamy dostęp do najlepszych interpretacji, mamy je w uchu i sami później śpiewamy arie czy całe partie operowe, to wiemy jak wysoko jest postawiona poprzeczka. Zawsze czułam, że nie dorównuję tym wzorcom - mówiła śpiewaczka.
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Koncert na smyczki" Vivaldiego przed Płytowym Trybunałem

Ostatnia aktualizacja: 21.12.2019 12:03
W przedświątecznym Trybunale słuchaliśmy jednego z najpiękniejszych koncertów bożonarodzeniowych - Koncertu E-dur RV 270 na skrzypce i orkiestrę Antonia Vivaldiego "Il riposo – per il Santissimo Natale".
rozwiń zwiń