X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Schumann nie był dobrym orkiestratorem"

Ostatnia aktualizacja: 25.08.2017 17:00
- Koncert fortepianowy a-moll stanowi wyzwanie dla muzyków. To dlatego, że w nutach dla orkiestry nie ma w zasadzie żadnych wskazówek. Robert Schumann prawdopodobnie nie wiedział, jak je zapisać – powiedział pianista Alexei Zuev.
Audio
  • Rozmowa z rosyjskim pianistą Alexeyem Zuevem (Letni Festiwal Muzyczny/Dwójka)
  • Rozmowa z rosyjskim pianistą Alexandrem Melnikovem (Letni Festiwal Muzyczny/Dwójka)
(zdjęcie ilustracyjne)
(zdjęcie ilustracyjne)Foto: Stokkete/Shutterstock.com

- Kompozytor nie był też do końca przekonany co do gatunku, jakim był romantyczny koncert. Sam zresztą napisał tak w liście – nie pamiętam już, czy do Klary, czy do któregoś z wydawców – że po prostu nie czuje się dobrze w tej formie. Ten utwór powstawał przez wiele lat, a w pierwszej wersji nie był koncertem, tylko fantazją – to ważny, choć zapomniany fakt. Moim zdaniem najciekawsze jest w nim tworzenie go na nowo. Jeśli chce się go rozumieć i wykonywać dokładnie tak, jak zapisane jest to w nutach, staje się bardzo nudny, oczywisty. Dlatego jego wykonywanie wymaga od pianisty własnej inicjatywy. Wtedy dopiero ukazuje swój mistyczny, szamański wręcz charakter – dodał rosyjski pianista, który 24 sierpnia wykonał Koncert fortepianowy a-moll Schumanna podczas XIII Międzynarodowego Festiwalu "Chopin i jego Europa".

W nagraniu audycji posłuchamy również rozmowy z Alexandrem Melnikovem, który podczas festiwalowego wieczoru wykonał V Koncert fortepianowy Es-dur Ludwiga van Beethovena.

***

Rozmawiała: Monika Zając

Gość: Alexei Zuev (pianista)

Data emisji: 24.08.2017

Godzina emisji: 17.56

Materiał wyemitowano w audycji "Letni festiwal muzyczny".

mz/kul

 

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Beethoven wciąż przesuwał muzyczne granice"

Ostatnia aktualizacja: 24.08.2017 15:00
- On wiecznie szukał bogatszego, szerszego i głębszego dźwięku. Nawet gdy w 1803 roku otrzymał fortepian Erarda, cieszył się nim tylko przed dwa czy trzy lata – podkreślił rosyjski pianista Alexander Melnikov, opowiadając o twórczości niemieckiego kompozytora.
rozwiń zwiń